عصر بازار

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی خبر داد؛

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان بودجه برای درمان اعتیاد به بیمه سلامت خبر داد.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»به نقل از ایلنا، علی ربیعی در گردهمایی ورزشی معتادان بهبودیافته سازمان مردم‌نهاد کنگره شصت گفت: امروز جامعه ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند سلامت اجتماعی است و این مسئله در برنامه‌ریزی‌های دولت نیز مدنظر قرار دارد.

    وی افزود: امروز من در میان جمعی قرار گرفته‌ام که در گذشته معتاد بودند و تریاک، شیشه و حتی هروئین مصرف می‌کردند، اما امروز با کمک این سازمان مردم‌نهاد رهایی پیدا کرده‌اند.

    ربیعی با اشاره به طلاق‌های ناشی از اعتیاد و مشکلات خانوادگی در اثر این معضل اجتماعی اظهار کرد: در گذشته رابطه علت و معلولی بین فقر و اعتیاد وجود داشت، اما امروز اعتیاد به طبقات متوسط کشیده شده است، البته خوشبختانه مطالعات ما نشان می‌دهد؛ روند حرکت به سوی سلامت اجتماعی بهتر شده است.

    وی با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی با امید به زندگی رابطه مستقیم دارد، گفت: امسال 60 میلیارد تومان برای درمان معتادان برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده است که شورای عالی بیمه پروتکل آن را تدوین خواهد کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از ایجاد چهار هزار و 100 شغل برای افراد رهایی یافته یا در حال رهایی از اعتیاد در سال 94 خبر داد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پایان سال 94، 98 درصد این افراد به پایداری شغل رسیده‌اند.

    ربیعی ادامه داد: تلفن 09628 تجهیز شده است تا در زمینه این گونه مشکلات به خانواده‌ها مشورت دهد و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت پاسخگویی از طریق این خط ارتباطی را به یک میلیون پاسخگویی افزایش دهیم. در شرایط لازم اورژانس اجتماعی نیز به کمک خانواده‌ها می‌آید.

    ربیعی گفت: خانواده‌ها نباید معتادان را‌‌ رها کنند؛ بلکه باید به آن‌ها به عنوان بیمار نگاه کنند. همچنین این افراد باید تحت نظر مشاوران و روان‌شناسان چه در بهزیستی، چه در سمن‌ها و چه در دیگر بخش‌ها باشند. البته بهزیستی این خدمات را به رایگان ارائه می‌کند.

    وی با تاکید بر ضرورت در میان اجتماع قرار گرفتن افراد در حال بهبودی گفت: نباید طرد اجتماعی نسبت به این افراد صورت بگیرد. خوشحالیم که انجمنی مانند کنگره شصت قرار گرفتن فرد در حال رهایی در اجتماع را فراهم کرده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که 80 درصد از افرادی که به این انجمن مراجعه کرده‌اند در کنار آن‌ها باقی مانده‌اند. باید بدانیم که طرد اجتماعی بد‌تر از هر نوع مواد مخدری تاثیری منفی می‌گذارد.

    در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی‌بندپی؛ رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت فعالیت NGO‌ها در این زمینه گفت: کنگره شصت با تحت پوشش قرار دادن 10 هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌ها در حوزه اعتیاد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو