عصر بازار

اولویت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بعد بین المللی آن است

عصر اعتبار- امسال دعوت خارجی ها برای نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده و دسته بندی شده انجام پذیرفته و تا کنون نزدیک ۵۰ شرکت مرتبط با حوزه نظام پولی و بانکی شناسایی شدند و مکاتبات لازم صورت گرفته و موافقت اولیه حاصل شده به همین دلیل به نظر می رسد امسال جنبه بین المللی در نمایشگاه واقعاً کیفی باشد.

اولویت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بعد بین المللی آن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایلنا در نمایشگاه هایی که وزارت اقتصاد متولی است یا در جنبه سیاست گذاری حضور دارد، تعریف و هدف از بین المللی شدن نمایشگاه به یک چالش اصلی تبدیل شده است و هم اکنون جنبه بین المللی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اولویت وزارتخانه و برگزار کنندگان نمایشگاه است.

    سید مالک حسینی، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب درباره برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به پایگاه اطلاع رسانی بازار گفت: اینکه از حضور شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بین المللی چه انتظاری می رود و قرار است چه بهره برداری از آن شود نیازمند یک هدف گذاری روشن است.

    وی در ادامه افزود: دعوت کور و دعوت نامشخص و به صرف حضور چهره های بین المللی شاید محاسن حداقلی داشته باشد اما به صنعت بورس بانک و بیمه و نمایشگاهی که پیش رو است، کمکی نمی کند.

    این مقام مسوول با بیان اینکه امسال برای برگزاری نمایشگاه در سطح یک نمایشگاه بین المللی برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است، گفت: در جلسات مقدماتی برای برگزاری نمایشگاه سیاست ها به طور مشهود و مشخص به سمت و سوی دعوت از میهامانان خارجی در بخش های اثرگذار متمرکز شده است.

    وی در ادامه افزود: هدف از این میزان حساسیت برای حضور هدفمند اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی، بسترسازی برای تفاهمات در صنعت مالی کشور با سرمایه گذاران خارجی است که بتواند به سرمایه گذاری در ایران یا به انتقال تکنولوژی کمک کند.

    حسینی با بیان اینکه برگزاری یک نمایشگاه به صرف حضور صوری اشخاص خارجی، بی معنا است، اظهار داشت: یک شخصیت خارجی در صورت تمایل می تواند با هزینه خودش در نمایشگاه ها شرکت کند، البته اگر دعوت از طرف ما نیز انجام پذیرد، می تواند ارزش افزوده و آورده ای بیشتری در مقایسه با هزینه های انجام شده در پی داشته باشد اما قرار بر این شد آنچه که دعوت رسمی صورت می گیرد از شرکت ها و اشخاصی باشد که قطعا برای حضورشان برنامه ریزی شده است.

    مشاور وزیر اقتصاد با تأکید بر این نکته که این دسته از حضورها باید  مابه ازای تعریف شده داشته باشد، گفت: باید روشن باشد که حضور شرکت کنندگان خارجی چقدر می تواند در انتقال دیدگاه در حوزه خدمات، در حوزه سرمایه گذاری و در حوزه انتقال تکنولوژی کمک کند.

    وی تصریح کرد: امسال دعوت خارجی ها برای نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده و دسته بندی شده انجام پذیرفته و تا کنون نزدیک 50 شرکت مرتبط با حوزه نظام پولی و بانکی شناسایی شدند و مکاتبات لازم صورت گرفته و موافقت اولیه حاصل شده به همین دلیل به نظر می رسد امسال جنبه بین المللی در نمایشگاه واقعاً کیفی باشد.

    حسینی در ادامه افزود: هدف گذاری مجریان نمایشگاه معطوف به حضور مجموعه های تخصصی است و خارج از این حیطه اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد که نشان دهد، حضور این سرمایه گذاران مثمر ثمر است از آن استقبال می شود اما اینکه هر شخصی مدعی این باشد که سرمایه گذار است اما این ادعا در واقعیت به اثبات نرسد این  احتیاط در مجموعه برگزار کننده وجود دارد تا سطح کیفی بخش بین الملل تنزل پیدا نکند.

    این مقام مسوول تأکید کرد: این حساسیت از این رو است که به طور مشخص ما به ازای آنچه که این مجموعه شرکت یا شخص خارجی برای نمایشگاه و برای بازار پولی مالی کشور دارد، به روشنی تعریف شود که یا منجر به قرارداد یا تفاهم و یک اتفاق متقابل شود یا چنانچه منجر به این اتفاقات نشد اما از دل این دعوت به طور هدفمند این اتقاف صورت گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی