عصر بازار

کنفرانس توسعه روابط تجاری ایران و روسیه برگزار شد؛

بررسی ابعاد همکاری اقتصادی ایران و روسیه در حوزه کشاورزی و غذا

عصر اعتبار- دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در کنفرانس سه روزه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه در شهر آستاراخان زمینه همکاری دو کشور در حوزه غذا و کشاورزی، امکان صادرات این بخش و تقویت روابط در صنایع لبنی، شیرینی و شکلات را امیدوار کننده عنوان کرد.

بررسی ابعاد همکاری اقتصادی ایران و روسیه در حوزه کشاورزی و غذا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، هیئت اقتصادی روسیه به سرپرستی معاون وزیر کشاورزی این کشور دو ماه قبل به ایران سفر کرد و طی آن ضمن بررسی زمینه های همکاری دو کشور، از فعالان صنعت غذا و کشاورزی ایران دعوت شد تا در کنفرانس توسعه روابط تجاری ایران و روسیه حضور داشته باشند.

    گفتنی است کنفرانس مذکور دوم اردیبهشت کار خود را در آستارخان آغاز کرده و به دعوت اتحادیه غلات روسیه جمعی از فعالان صنایع غذایی و تجار حوزه غلات ایران در قالب هیئتی اقتصادی برای شرکت در این کنفرانس به روسیه سفر کرده‌اند.

    کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با حضور در کنفرانس توسعه روابط تجرای ایران و روسیه به معرفی ظرفیت های دو طرف در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی پرداخت و معتقد است که دو کشور می توانند متناسب با مزیت هایی که نسبت به یکدیگردارند از طریق همکاری های اقتصادی به رشد و توسعه کشور خود کمک کنند.

    بر اساس اظهارات وی حضور نمایندگان اینداستریال بانک از روسیه که یکی از قدرتمندترین بانکهای این کشور است و دو بانک ایرانی خاورمیانه و توسعه تعاون در این کنفرانس بیانگر جدیت دو طرف در رفع موانع بانکی و پولی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی است.

    رئیس کمیسون کشاورزی اتاق تهران با نگاه به لازمه های توسعه مناسبات اقتصادی بین کشورها یادر آور شد که یکی از مهمترین عوامل رشد روابط بین المللی یک کشور نبود موانع پولی و بانکی است تا تجار و فعالان اقتصادی بتوانند نقل و انتقالات ارزی خود را به سهولت انجام دهند.

    زرگران همچنین ضمن بیان توانمندی ها و زمینه های کاری مشترک، اطلاعات آماری از میزان تولید و نیازهای کشور در زمینه غلات، جزئیات مربوط به میزان سطح زیر کشت، نوسانات تولید و واردات محصولات کشاورزی و غذایی به ایران در طول یک دهه گذشته، سیاست های فعلی کشور در خصوص تولید و واردات گندم، ذرت و جو، وضعیت کارخانه های روغن کشی که دانه های روغنی مصرف می کنند از جمله دانه آفتاب گردان و سویا و برنامه های تعیین شده در راستای تقویت این بخش را ارائه داد.

    لازم به ذکر است وزارت جهاد کشاورزی ایران با توجه به توانمندی های کشور در بخش روغن کشی در سیاست های جدید مبنی بر واردات دانه های روغنی به جای روغن خام و توسعه اشتغال اقدامات موثری انجام داده، بدین ترتیب دراین کنفرانس پیشنهاد شد که روسیه به جای فروش روغن خام به ایران به فکر فروش دانه های روغنی باشد.

    در این کنفرانس نمایندگان شرکت های بزرگ غذایی و کارخانه های خوراک دام حضور دارند که در خلال برگزاری نشست های تخصصی ضمن آشنایی با ظرفیت های روسیه از کارخانه های تولیدی و تجهیزات بندری از جمله بنادر پورت آستارخان، پورت ماهاچ کالا و بنادر شخصی دیگر با ظرفیت های مختلف ذخیره سازی گندم بازدید کردند. بر اساس اظهارات دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی، ظرفیت ذخیره گندم در پورت ماهاچ کالا در حدود 60 هزارتن است که با احتساب انبارهای جانبی ظرفیت بیشتری دربرمی گیرد. همچنین ابن بندر در حوزه صادرات الوارفعال است.

    وی در پایان، منطقه آستاراخان را در امر مراوادات بین دو کشور مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: رویکرد بخش خصوصی و دولتی دو کشور در توسعه مناسبات اقتصادی خلاصه می شود که در همین رابطه روسیه تلاش می کند امکانات و تاسیسات لازم را در آستارخان فراهم سازد به گونه ای که دو کشور تامین کننده کالاهای یکدیگر باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو