عصر بازار

ایران مقصد بالقوه سرمایه گذاران خارجی

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی معتقدند: رکود اقتصاد جهانی و نبود بازارهای مفروضات مناسب و کاهش بازدهی سرمایه در جهان، سرمایه‌گذاران خارجی را به بازارهای بالقوه سوق می‌دهد و ایران یکی از این بازارهاست.

ایران مقصد بالقوه سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه مقیمی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: قوانین نامشخص و نوسان نرخ ارز از اساسی ترین موانع جذب سرمایه گذار خارجی در کشور محسوب می شود.

    وی درخصوص مراودات بین المللی ایران با جهان در دوران پسابرجام، بیان کرد: وضعیت کشور به لحاظ رفت و آمد هیات های تجاری بهبود یافته اما باید با فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در جهت بهبود همه جانبه اقتصاد گام برداریم.

    وی در پایان افزود: با توجه به پیشرفت ارتباطات با جهان و راه اندازی سوئیفت، انتظار می رود شرایط مطلوبی را پیش رو داشته باشیم در همین راستا باید امنیت سرمایه گذاری کارآمد در بازار ایران را افزایش دهیم.

    ***ایران مقصد بالقوه سرمایه گذاران خارجی

    حسین محمودی اصل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نخستین گام در سرمایه‌گذاری رصد بازار کشورهای هدف توسط سرمایه‌گذاران است.

    وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران به منظور شناسایی بازار هدف معمولا در گام اول آنرا امتحان می‌کنند.

    محمودی‌اصل ادامه داد: این گام با خرید و فروش شروع شده و در صورت ادامه به سرمایه‌گذاران کلان می‌انجامد و اگر سرمایه‌گذار شرایط و آیتم‌های مناسب را دریافت کند به ماندگاری می‌اندیشد.

    وی تصریح کرد: در صورت نبود اطمینان سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری کوچک اقدام نموده و پول‌های خود را به کشورهای دیگر می‌برند.

    این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در شرایط کنونی به دلیل رکود جهانی و نبود بازار مصرف مناسب از یک سو و کاهش بازدهی سرمایه در جهان در کنار تحمیل استراتژی انتظار از سوی دیگر دستور کار سرمایه‌گذاران را به سمت جستجوی اقتصاد بالقوه با ارزش افزوده بالا سوق داده است.

    وی در پایان با اشاره به بالقوه بودن بازار ایران نسبت به بازار کشورهای منطقه گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران شاهد ورود سیل سرمایه‌گذاران خارجی در آینده نزدیک به کشورمان خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو