عصر بازار

در بخشنامه بانک مرکز ی تاکید شد:

سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط تامین شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی در بخشنامه ای از شبکه بانکی خواست سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده اند لیکن به دلیل تنگناهای مالی، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، را تامین کنند.

سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط تامین شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی متن بخشنامه به شرح زیر است:

    در راستای رسالت شبکه بانکی کشور جهت تأمین مالی نظام اقتصادی کشور و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری - مدظله العالی- در ابتدای سال مبنی بر ضرورت فعالسازی ظرفیت‌های تولیدی صنایع کوچک و متوسط و ارتقاء توان رقابت‌پذیری آنها و همچنین باعنایت به نقش برجسته و بی بدیل واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد‌مقاومتی، لازم است تا در شرایط حاضر، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نقش مؤثرتر و کارآتری را جهت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط ایفاء کنند .

    شایان ذکر است با توجه به گزارش‌های اقتصادی، بخشی از بنگاه‌های تولیدی موجود و فعال با ظرفیت پایین و گاه پایین‌تر از نقطه سر به سر فعالیت می‌کنند و با کاهش درآمد اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند که به نوبه خود به افزایش بیکاری منجر شده است. بنابراین به منظور استفاده بهینه از منابع موجود در راستای تامین نقدینگی موردنیاز بنگاه‌های تولیدی و حفظ اشتغال فعلی و ایجاد اشتغال جدید ضرورت دارد بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده لیکن به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند و همچنین طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از پشتیبانی مالی بیشتری برخوردارشوند.

    بر این اساس ارجح است تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با روحیه جهادی و احساس مسئولیت و اهتمام عالی، همگام با سیاست های دولت محترم، نقش و رسالت خویش را به نحو شایسته به انجام رسانده و با بهره‌گیری بهینه و هدایت صحیح منابع مالی موجود، بسترهای خارج نمودن بنگاه‌های کوچک و متوسط از رکود و استفاده از ظرفیتهای تولیدی را فراهم‌کنند.

    علی ایحال با عنایت به موارد مذکور به پیوست «دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط» جهت تسهیل تامین مالی اینگونه واحدها ایفاد می‌شود. بدیهی است بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند با درنظر گرفتن اصول کلی اعطای تسهیلات و اعتبارسنجی متقاضی و اخذ تأمین کافی، نسبت به اعطای تسهیلات موضوع دستورالعمل موردنظر اقدام کنند.

    بر این اساس مقتضی است دستور فرمایید مراتب به قید تسریع به کلیه واحدهای ذی‌ربط ابلاغ و ضمن مشارکت جدی و تلاش برای رسیدن به اهداف پیش‌گفته، برحسن اجرای کامل آن نظارت به عمل آمده و نسبت به ارایه گزارش عملکرد ماهانه به این بانک اقدام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو