عصر بازار

ایران سرزمین فرصت‌های نوظهور

امضای قراردادهای متعدد شرکت‌های کره‌ای در تهران

عصر اعتبار- کره جنوبی با اعلام اینکه ایران سرزمین فرصت های نوظهور است، اعلام کرد که شرکت های بزرگ صنعتی این کشور در جریان سفر اواسط ماه جاری «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به ایران برنامه های گسترده ای برای امضای قراردادهای مختلف با تهران خواهند داشت.

امضای قراردادهای متعدد شرکت‌های کره‌ای در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قرار است یک هیات تجاری بزرگ کره ای مرکب از 300 نفر از مسئولان، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف تجاری، بازرگانی و صنعتی این کشور روزهای اول تا سوم ماه می (12 الی 14 اردیبهشت) رئیس جمهور کره را در سفر به تهران همراهی کنند.
    بنا بر این گزارش، مسئولان این شرکت ها با اعلام اینکه شرایط بسیار خوب و فرصت های مناسبی برای آنان ایجاد شده، خاطرنشان کرده اند که چندین قرارداد در بخش های مرتبط با توسعه زیربنایی میان دو کشور امضا خواهد شد.
    همچنین قرار است طرفین در باره راههای پیشرفت و گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های مالی، بانکی و انرژی بحث و تبادل نظر کنند.
    خبرگزاری یونهاپ از کره امروز شنبه گزارش کرد که بازار ایران پس از برجام به بازار فرصت های نوظهور تبدیل شده است و کره ای ها به شدت علاقه مند به همکاری با تهران هستند.
    گزارش می افزاید: طرفین در ایران چندین تفاهم نامه و قراردادهای اولیه در زمینه ساخت راه آهن، ساخت سد، بیمارستان و نیروگاه پتروشیمی امضا خواهند کرد.
    دست اندرکاران بخش های صنعتی کره امروز شنبه در نشستی در سئول اعلام کردند که ارزش این قراردادها بین 13 تا 17 میلیارد دلار خواهد بود.
    از جمله شرکت صنعتی «دائه لیم» کره اعلام کرده است که یک قرارداد برای اجرای چند طرح ساخت خط آهن به ارزش چهار میلیارد و 900 میلیون دلار و قرارداد ساخت نیروگاه برقی و آبی به ارزش 2 میلیارد دلار با ایران امضا خواهد کرد.
    این شرکت ابراز امیدواری کرده است که در زمینه ساخت کارخانه تولیدات پتروشیمی نیز قراردادی با ایران امضا کند.
    شرکت مهندسی هیوندا اعلام کرده است که قراردادی برای ساخت پالایشگاه گاز در پارس جنوبی به ارزش سه میلیارد و 600 میلیون دلار با شرکت «کانگان پترو ریفاینتری» ایران امضا خواهد کرد.
    این شرکت می گوید در همین رابطه یک توافق اولیه برای مشارکت در ساخت نیروگاه برق بخش خصوصی در ایران به ارزش 500 میلیون دلار نیز مدر نظر دارد.
    بر اساس گزارش های دریافتی همچنین یک توافقنامه میان شرکت مهندسی و سازندگی هیوندا و شرکت «پاسکو دائه وو» کره با وزارت بهداشت ایران برای ساخت یک بیمارستان برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز امضا خواهد شد.
    شرکت مهندسی هیوندا ساختمان این بیمارستان را احداث می کند و تجهیزات پزشکی آن را پاسکو تامین خواهد کرد.
    خبرگزاری کره اعلام کرده است که امضای توافقنامه های نهایی و رسمی با ایران به مقداری زمان نیاز دارد اما توافقات مذکور راه را برای گسترش همکاری ها در آینده نزدیک همواره خواهد کرد.
    این اولین سفر یک رئیس جمهور کره به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان آنها در سال 1962 میلادی است و قرار است خانم «پارک» در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو