عصر بازار

سفیر ایران به تجار پاکستانی اطمینان داد:

حمایت همه جانبه ایران از گسترش تجارت با پاکستان

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان عصر جمعه در نشستی با تجار این کشور، اطمینان داد که ایران از هیچ تلاشی در جهت حمایت از گسترش روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان دریغ نخواهد کرد.

حمایت همه جانبه ایران از گسترش تجارت با پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' که برای انجام رایزنی های اقتصادی-سیاسی با عالی ترین مقامات دولت ایالتی پنجاب پاکستان و فعالان تجاری و اقتصادی این ایالت که اصلی ترین قطب صنعت و اقتصاد پاکستان محسوب می شود، به شهر لاهور مرکز این ایالت سفر کرده است، در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی لاهور، حمایت همه جانبه ایران را از افزایش تجارت بین دو کشور همسایه مورد تاکید قرار داد.
    وی در این نشست گفت: برای فعال شدن بیش از پیش روابط تجاری فیمابین، وظایف مهمی بر دوش بخش خصوصی دو کشور است و سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تلاش حداکثری خود را برای تسهیل همکاری بخش های خصوصی دو کشور انجام خواهد داد.
    هنردوست گفت: سفارت از تمام ظرفیت خود برای تسهیل ارتباط بین تجار و زمینه سازی برای ارتباطات بازرگانی استفاده خواهد کرد و در زمینه صدور روادید برای تجار پاکستانی نیز نهایت همکاری را خواهد داشت.
    نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان خطاب به فعالان تجاری و اقتصادی این کشور گفت که ظرفیت های فراوانی بین دو کشور وجود دارد و این ظرفیت ها باید در سطح گسترده تری نسبت به همکاری های کنونی، فعال شود.
    هنردوست همچنین به سفر اخیر هیاتی از سازمان بنادر و کشتیرانی پاکستان به ایران اشاره کرده و آن را سرآغاز تحول بسیار مهم بین دو کشور دانست. وی گفت: این سفر می تواند زمینه ساز همکاری های بندری و شرکت های کشتیرانی دو طرف و نیز آغازی برای استفاده مشترک از ظرفیت بنادر گوادر و چابهار به عنوان دو بندر مکمل باشد.
    ناصر سعید سرپرست اتاق بازرگانی لاهور نیز در این دیدار، علاقه فراوان تجار پاکستانی به افزایش همکاری و تعامل با بخش خصوصی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: پس از رفع تحریم ها، یک هیات تجاری متشکل از 20 شرکت پاکستانی به ایران سفر کردند که مورد استقبال خوب طرف های های خود در تهران، مشهد، شیراز و اصفهان قرار گرفتند و توافق های خوبی در جریان این سفرها به دست آمده است.
    ناصر سعید با اشاره به صنایع نساجی و غذائی پاکستان، آن را به عنوان دو مورد از ظرفیت های بالای پاکستان برای همکاری با ایران دانست و گفت که کشورش برای صدور محصولات این صنایع به ایران آمادگی دارد.
    سرپرست اتاق بازرگانی لاهور همچنین اعلام کرد که قرار است دو هیات بازرگانی از پاکستان در خرداد ماه سال جاری به ایران سفر کنند و دیدارهای متعددی با همتایان خود در ایران داشته باشند.
    وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی بین دو کشور گفت: در صدد تنظیم چارچوبی برای نظام مند کردن تجارت با بخش خصوصی ایران هستیم و در سفر آتی خود به ایران، آن را نهائی خواهیم کرد.
    ناصر سعید فعال شدن خط لوله گاز و همچنین افزایش صادرات برق ایران به پاکستان را به عنوان عوامل موثر بر افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.
    در این دیدار در مورد فعال سازی روابط بانکی بین ایران و پاکستان نیز گفت و گو شد. بر این اساس، مقرر شد با تقویت ارتباطات و آماده سازی زمینه لازم، روابط بانکی فیمابین برقرار شود و شعب بانک های ایرانی و پاکستانی به صورت متقابل در دو کشور افتتاح شود.
    در این دیدار همچنین راه اندازی خط مستقیم هوائی بین پایتخت های ایران و پاکستان هم مورد توجه قرار گرفت و تاکید شد که با توجه به افزایش تعاملات تجاری بین دو کشور، ایجاد خط هوائی مذکور دور از انتظار نخواهد بود.
    تجار پاکستانی در این دیدار خواهان استفاده از ظرفیت ترانزیتی بالقوه پاکستان برای ارتباط های منطقه ای به ویژه بین ایران و چین شدند و گفتند: در حال حاضر راهروی اقتصادی پاکستان به چین در حال احداث است که تکمیل آن تحولی اساسی در اقتصاد پاکستان بوجود خواهد آورد و ایران می تواند برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت تجاری خود با چین از آن استفاده کند.
    علاوه بر موارد یاد شده، احیای زیرساخت های ریلی میان ایران و پاکستان و نیاز به تعمیر و بازسازی آن نیز در دیدار سفیر ایران و اتاق بازرگانی لاهور مورد تاکید قرار گرفت.
    ضرورت و اهمیت تقویت همکاری های مرکزی میان ایران و پاکستان نیز از سوی دو طرف مورد تاکید قرار گرفت.
    اتاق بازرگانی لاهور از قدیمی ترین اتاق های بازرگانی پاکستان است. با توجه به اینکه بیشتر مقام های عالی دولت کنونی پاکستان همچون نخست وزیر و وزیر دارائی قبلا در این اتاق عضو بوده اند، این اتاق نقش مهمی در انجام رایزنی های اقتصادی داخلی و همکاری های اقتصادی پاکستان با کشور های مختلف دارد.
    ایالت پنجاب به عنوان بزرگ ترین قطب صنعتی، تجاری و کشاورزی پاکستان، بیش از نیمی از جمعیت 190 میلیون نفری این کشور را در خود جای داده است و نقشی بی بدیل در چرخه صنعت و اقتصاد پاکستان ایفا می کند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه به ایالت پنجاب(پنجشنبه و جمعه)، علاوه با رایزنی با فعالان تجاری این ایالات، دیدارهای مهمی با شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب و ملک محمد رفیق راجوانا استاندار این ایالت انجام داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو