عصر بازار

مدیر عامل بیمه ما اعلام کرد:

بیمه هر پلنگ ایرانی ۶۵ میلیون تومان

عصر اعتبار- مدیر عامل بیمه ما اعلام کرد که برای از دست رفتن هر پلنگ ایرانی، ۶۵ میلیون تومان خسارت در نظر گرفته ایم.

بیمه هر پلنگ ایرانی ۶۵ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مجید صفدری در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی گفت: این شرکت که متعلق به بانک ملت و صندوق بازنشستگی وزارت نفت است در راستای اجرایی کردن مسئولیت های اجتماعی خویش از سال 94 حفاظت از محیط زیست و پروژه های همکاری با سازمان محیط زیست را سرلوحه خود قرار داد.

    وی با بیان اینکه همه ما ایرانی ها باید از محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم حفاظت کنیم، گفت: باید نهایت تلاشمان را در حفاظت از کوه ها، جنگل ها، دریاها و به ویژه جانداران نادر کشورمان در دستور کار قرار دهیم.

    صفدری ادامه داد: بیمه ما و سازمان محیط زیست ساعتها جلسه برگزار کرده اند، کار کارشناسی انجام داده اند و به این جمع بندی رسیده ایم که با ورود یک شرکت بیمه گر بتوانیم اولاً فرهنگ بیمه را گسترش بدهیم و دوم آنکه از روستائیان محترم حمایت کنیم.

    وی توضیح داد: بسیاری از روستائیان در اثر حمله پلنگ و گرگ دچار خسارت مادی و معنوی می شوند. وقتی پلنگ حمله می کند ممکن است احشام و دارایی های روستائیان را دچار آسیب دیدگی کند اما ما با اقدام کنونی اگر پلنگی حمله کند، احشام را از بین ببرد یا فرد روستائی را دچار حادثه کند، بخشی از خسارات را جبران می کنیم.

    صفدری افزود: از سوی دیگر تلاش کردیم فرهنگی را ایجاد کنیم که روستاییان با اسلحه و غیره به پلنگ حمله نکنند و اگر پلنگ ایرانی دچار حادثه ای شد که ناشی از طعمه گذاری، تردد، بیماری ها یا غیره بود ما در کنار دوستانمان در سازمان محیط زیست باشیم.

    وی ادامه داد: خبرنگار خبرگزاری مهر پیش از جلسه به من اطلاع داد که یک پلنگ ماده و 4 نوزادش به تازگی تلف شده اند و پرسید که آیا قول می دهید با وجود آنکه این اتفاق پیش از امضا تفاهم نامه رخ داده، این خسارت را نیز متقبل شوید؟ همین جا اعلام می کنم که من یا همکارانم به محل حادثه خواهیم رفت و حتماً موضوع را به رغم آنکه پیش از تعهد رسمی ما در این خصوص بوده است، بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

    صفدری در پاسخ به سئوال دیگری درباره حق بیمه و مبلغ آن توضیح داد: روستائیان قرار نیست برای این موضوع هزینه ای بپردازند. ما قرار است در راستای مسئولیت های اجتماعیمان به محیط زیست کمک کنیم و این موضوع را به شکل تهاتر دیده ایم. در مورد خسارت و مبلغ آن کارگروهی بین سازمان محیط زیست و بیمه ما تشکیل شده که خسارت ها را برآورد می کند و برای اینکه روستائیان دچار مشکل نشوند، این موضوع در استانها در نظر گرفته شده است.

    وی در پایان گفت: برای هر یک از حیواناتی که ممکن است دچار حادثه شوند مبلغ مشخصی در نظر گرفته شده و از بین رفتن خود پلنگ هم مبلغ مشخصی را در تفاهم نامه به خود اختصاص داده است که بر آن اساس ما برای هر پلنگ از دست رفته 65 میلیون تومان خسارت پرداخت خواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی