عصر بازار

وزیر انرژی سوئد:

آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم

عصر اعتبار- وزیر انرژی سوئد از آمادگی شرکت های سوئدی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف انرژی ایران خبر داد.

آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابراهیم بایلان عصر دیروز(شنبه) پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت یادآورشد: چند شرکت بزرگی سوئدی که سابقه همکاری در ایران دارند و اکنون نیز در تهران هستند، وی را در این دیدار همراهی می کنند.
    وی افزود: محصولات شرکت های سوئدی با کیفیت بالایی تولید می شود اما مسائل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برای این شرکت ها برخوردار است.
    وی، یکی از دلایل موفقیت سوئد در عرصه بین المللی در داشتن جایگاه اقتصادی و رفاهی را توجه به توسعه پایدار دانست و ادامه داد: سوئد بویژه در مسائل محیط زیست و مسئولیت اجتماعی بر توسعه پایدار تاکید داشته است.
    وزیر انرژی سوئد، درباره همکاری با ایران برای افزایش تولید نیز گفت: اگرچه سوئد تولیدکننده نفت نیست و فقط مصرف کننده است اما شرکت های بزرگ، متوسط و کوچکی داریم که در این بخش فعالند.
    بایلان افزود: شرکت های سوئدی بسیار مشتاق هستند که علاوه بر داشتن روابط بهتر با شرکت های ایرانی، در بخش سرمایه گذاری نیز حضور پیدا کنند.
    وزیر انرژی سوئد درباره اینکه آیا شما برنامه ای برای خرید نفت از ایران دارید، گفت: خرید نفت در سوئد برعهده بخش خصوصی است و دولت در این زمینه تصمیم گیری نمی کند.

    **
    بیژن زنگنه نیز در این دیدار به همکاری دو کشور در بخش های مختلف انرژی اشاره کرد و گفت: البته این همکاری در بخش نفت در گذشته محدود بوده است.
    وی با بیان اینکه دو کشور بیشتر در حوزه های فناورانه با یکدیگر ارتباط داشته اند، افزود: شرکت های سوئدی « آ اس آ/ASA» و « ای بی بی/ABB » هم اکنون در بخش برق در ایران فعال هستند.
    زنگنه آذرماه پارسال در دیدار با «میکاییل دامبرگ» وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد با بیان اینکه ظرفیت همکاری دو کشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، گفته بود: در زمینه ماشین های مورد نیاز صنعت نفت پیش از این همکاری هایی با شرکت های سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شرکت ها می توانند با مشارکت شرکت های ایرانی اقدام به ساخت این ماشین آلات کنند.
    بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات از مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و سوئد است.
    شرکت های سوئدی همچنین برای همکاری در آب های عمیق دریای خزر اعلام آمادگی کرده بودند و تجربه حفاری در آبهای عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو