عصر بازار

قیمت خانه‌های زیر ۱۰۰ میلیون تهران+ جدول

عصر اعتبار- بررسی بازار خانه‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان پایتخت نشان می‌دهد اغلب این واحدها در جنوب شهر قرار دارند، شخصی هستند و قدمت آنها ۱۰ سال به بالا است.

قیمت خانه‌های زیر ۱۰۰ میلیون تهران+ جدول
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، بازار خانه‌های زیر 100 میلیون تومان شهر تهران مشتریان خاصی دارد که سازندگان مسکن از جمله آنها هستند. بعضی از این واحدها در جنوب شهر توسط انبوه‌سازان جهت تجمیع پلاک خریداری می‌شوند و قیمت آنها نیز به مولفه‌هایی همچون وضعیت و امکانات محله، عرض کوچه، شمالی یا جنوبی، پشت قواره یا جلو قواره بودن مربوط است.

    جدول زیر قیمت خانه‌های زیر 100 میلیون تومان شهر تهران را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها برحسب تومان است)

    با این‌که اغلب خانه‌های زیر 100 میلیون تومان شخصی هستند و امکاناتی همچون پارکینگ و انباری ندارند، در بین آنها می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ تا 50 متر، عمر 13 سال و دارای انباری و پارکینگ پیدا کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد مالکان این خانه‌ها به دلیل نیاز به نقدینگی حاضر شدند ملک خود را زیر قیمت به فروش برسانند.

    برخی از خانه های کلنگی شرایط ویژه‌ای مانند مجوز ساخت تا چندین طبقه و امکان استفاده از تسهیلات اعتباری را دارند که این امر قیمت یک ملک را با افزایش زیادی مواجه می کند، همچنین شمالی یا جنوبی بودن یک ملک کلنگی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت و خرید آن است.

    در این میان، تمایل سازندگان برای خانه های کلنگی در منطقه مناسب و با بر زیاد بسیار بیشتر است و اگر مالک یک خانه کلنگی توان مالی زیادی برای ساخت خانه کلنگی خود نداشته باشد، بنابراین سازنده‌ای را برای مشارکت در ساخت انتخاب می کند که معمولا هم در اینگونه معاملات 60 درصد به مالک و 40 درصد به سازنده تعلق می‌یابد که طی سال‌های اخیر این نسبت به 50-50 تغییر یافته است.

    اما نکته جالب این‌جاست که در چند سال گذشته تعریف خانه کلنگی تغییر پیدا کرده است. اگر تا 10 سال پیش عبارت «خانه کلنگی» برای ساختمان‌های با عمر حداقل بیش از 35 سال به‌کار برده می‌شد، اکنون در محله‌های مختلفی از شهر تهران شاهد تخریب ساختمان‌هایی هستیم که بیش از 10 سال از عمر مفید آنها نمی‌گذرد.

    علت این موضوع را می توان در ارزش افزوده ایجاد شده بخش تخریب خانه‌های کلنگی جستجو کرد؛ از این رو چرخه تبدیل خانه‌های کلنگی به آپارتمان‌های نوساز سبب شده است تا هر اندازه عرضه آپارتمان‌های نوساز در شهر افزایش پیدا می‌کند، عرضه خانه‌های کلنگی کاهش یابد. همین امر نسبت قیمت آپارتمان نوساز و کلنگی را به نفع خانه‌های کلنگی تغییر می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی