عصر بازار

از سوی موسسه رتبه‌بندی کپیتال‌ اینتلیجنس

چشم‌انداز اقتصاد ایران باثبات ارزیابی شد

عصر اعتبار- موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی کپیتال‌ اینتلیجنس نمره ریسک اعتباری کوتاه مدت ایران را B اعلام کرد و چشم‌انداز اقتصادی ایران را باثبات ارزیابی کرده است.

چشم‌انداز اقتصاد ایران باثبات ارزیابی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرینعصر اعتبار»به نقل از تسنیم ،موسسه رتبه بندی کپیتال اینتلیجنس(CI) در جدیدترین گزارش خود ریسک اعتباری بلند مدت ایران را منفی BB و ریسک اعتباری کوتاه مدت ایران را B اعلام کرد. این موسسه همچنین چشم‌انداز اقتصادی ایران را با ثبات ارزیابی کرده است.

    بر اساس این گزارش به دنبال رفع تحریم‌ها چشم انداز اقتصادی ایران در کوتاه مدت و میان مدت بهبود یافته است. کپیتال اینتلیجنس انتظار دارد با افزایش قیمت نفت، کاهش هزینه مبادلات تجاری و مالی و دسترسی ایران به ذخایر ارزی خود رشد اقتصادی این کشور در سال 1396 به 3.8 درصد برسد.

    بهبود شرایط تجارت و دسترسی ایران به ذخایر ارزی اش همچنین به ثبات پول ملی این کشور کمک می‌کند و به دولت در کنترل تورم کمک خواهد کرد در نتیجه نرخ تورم در سال آینده به حدود 6 درصد خواهد رسید.

    بر این اساس پیش‌بینی می شود دولت ایران در سال جاری همچنان با کسری بودجه مواجه باشد اما در سال آینده با فرض ثبت نفت 50 دلاری با مازاد بودجه معادل 0.5 درصد تولید ناخالص داخلی روبرو شود.

    بدهی عمومی ایران در سطح پایینی قرار دارد و ذخایر ارزی این کشور نیز معادل 14.5 ماه واردات کالا و خدمات مورد نیاز این کشور است.

    این گزارش در ادامه افزوده است با وجود تحولات مثبتی که به آن اشاره شد وابستگی به نفت، اطلاع رسانی ضعیف، و ضعف ساختاری اقتصاد ایران باعث شده است چشم‌انداز اقتصادی و رتبه اعتباری این کشور همچنان در سطح پایینی باقی بماند. ضعف ساختار مالی، سیاست‌های انقباضی دولت و پیچیدگی سیاست داخلی نیز به این مشکل کمک کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی