عصر بازار

وزیر کار خبر داد:

۱۱ میلیون کارگر ایرانی بیمه شدند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با معاونین و مسوولان این وزارتخانه در نخستین روز از هفته کارگر با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

۱۱ میلیون کارگر ایرانی بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، علی ربیعی از بیمه 11 میلیون کارگر غیررسمی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیمه فراگیر اجتماعی را برای بازنشستگان دنبال خواهیم کرد و عمیق‌تر کردن فعالیت‌های تامین اجتماعی را جزو دستور کار خود قرار خواهیم داد.

    وی افزود: در دورانی که بیش از 90 درصد بین تورم و دستمزد فاصله افتاد صدای اعتراض و ا نتقادی در نیامد ولی ما در این دولت حقوق کارگران را بیش از تورم بالا بردیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: البته ما خود را متعهد می‌دانیم و معتقدیم نمی‌توان انفجاری عمل کرد و برای دستمزد امسال شرایط کارفرمایان را هم در نظر گرفتیم چون کارفرما باید دستش باز باشد که به مشکل کارگر رسیدگی کند.

    ربیعی حفظ اشتغال موجود، ایجاد شغل برای کارگران آینده و تامین امنیت شغلی را مهم‌ترین رویکردهای وزارت کار در سال جاری برشمرد.

    وی حضور کارگران در مرقد امام خمینی (ره) را نماد سال تحویل جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: باید از همه کارگرانی که در شرایط بد تحریم‌های اقتصادی یا تلاش خستگی‌ناپذیر خود ایستادگی کردند و پشتوانه ایران بودند تقدیر کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دست تمام کارگرانی را که نتوانستند به شغل دسترسی پیدا کنند و من آنها را بیکار نمی‌دانم و همه کارگرانی که با تلاش تولید می‌کنند به ویژه شیرزنانی که هم در خانواده و هم در کارخانه و در تولید و صنعت کشور نقش‌آفرینی می‌کنند باید به گرمی فشرد و بوسه زد.

    ربیعی خاطر نشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی جز با مبارزه با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا که کمر تولید را خم کرده است میسر نخواهد بود، البته کارگران با تلاش و بهره‌وری و تولید خود با هرگونه واردات بی‌رویه مقابله خواهند کرد تا تاکید مقام معظم رهبری و در کنار آن حضرت امام خمینی (ره) عملی شود، لذا متعهد می‌شویم از سنگر اقتصاد مقاومتی غافل نخواهیم شد.

    وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به اقشار محروم و آسیب‌پذیر داشته و در کانون برنامه‌ریزی‌های خود ارتقاء و بهبود سطح زندگی خانوارهای کارگری را در دستور کار قرار داده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال 1395 هم امنیت شغلی را دنبال می‌کنیم و هم با اجحاف در حق کارگران مبارزه می‌کنیم.

    ربیعی از برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال در روز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: در این جلسه از چند برنامه در حوزه اشتغال رونمایی خواهیم کرد.

    به گزارش ایسنا، علی ربیعی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به بهشت زهرا (س) و قطعه شهدای کارگر رفت و در مراسم غبارروبی مزار شهدای کارگر شرکت کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با کارگران سازمان بهشت زهرا (س) در حسینیه عطر یاس دیدار کرد و از نزدیک در جریان نحوه‌ی کار و مطالبات و مشکلات تطهیر‌کنندگان قرار گرفت.

    وی گفت: حضور ما در بهشت زهرا (س) از دو جهت قابل معنا و تأمل است اول این‌که در نخستین روز از هفته کارگر با 8306 شهید کارگر دفن شده در بهشت زهرا (س) که جان خود را برای استقلال، آبادانی و تمامیت ارزی کشور فدا کردند و لقاء الله پیوستند و با تمام آرمان‌هایی که به خاطر آن از جان خود گذشتند عهد و پیمان ببندیم.

    ربیعی ادامه داد: دلیل دوم حضور در چنین مکانی تجلیل و تقدیر از کارگران شریف مرد و زنی است که خالصانه مشغول خدمت هستند و در اندوهناک‌ترین لحظه‌ها و شرایط زندگی مردم با آنها همدلی و همراهی می‌کنند. ما اینجا آمده‌ایم که ارزش و اعتبار و شرافت این کارگران زحمت‌کش را نشان دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما در برابر زورگویی‌های ظالمانه‌ای که اقتصاد و استقلال کشور را نشانه گرفته و موجب شده تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شوند و کارگران ماه‌ها حقوق نگیرند می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم و به تلاش برای ساخت ایران ادامه می‌دهیم.

    وی در ادامه درباره‌ی وضعیت بیمه تطهیر‌کنندگان و تعداد آنها سوال کرد که رییس شورای بهشت زهرا (س) گفت: تمام تطهیر‌کنندگان بیمه هستند ولی این کار جزو مشاغل سخت است و دشواری‌های خاص خود را دارد که انتظار داریم متناسب با سختی این کار به آن توجه شده و حق بیمه پرداخت شود.

    ربیعی افزود: در حال حاضر 48 زن و 115 مرد تطهیر‌کننده در سازمان بهشت زهرا (س) از ساعت هشت تا ساعت 16 مشغول خدمت هستند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با قدیمی‌ترین زن تطهیر‌کننده بهشت زهرا که 15 سال فعالیت مداوم و مستمر داشته صحبت کرد و به مناسبت هفته کارگر به تمام تطهیر‌کنندگان زن و مرد یک سفر به مشهد مقدس همراه با خانواده‌هایشان را وعده داد.

    به گزارش ایسنا، در نخستین روز از هفته کارگر و در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) معاونان وزیر، رییس سازمان تامین اجتماعی، دبیر کل خانه کارگر و تعدادی از مقامات استان تهران حضور داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو