عصر بازار

گامی دیگر در ارتقای کیفیت دانش در مناطق محروم؛

افتتاح ۲ باب کتابخانه در گچساران توسط بانک پاسارگاد

عصر اعتبار- بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود، ۲ باب کتابخانه در مناطق محروم گچساران افتتاح کرد.

افتتاح ۲ باب کتابخانه در گچساران توسط بانک پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسمی که با حضور دکتر خادمی استاندار کهکیلویه و بویراحمد، زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مهندس نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداری، دکتر نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار، بخشدار، شهردار، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان، مدیرعامل شرکت گاز، مدیرکل امور عشایر استان، مسئولان شورای شهر، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان برگزار شد، 2 باب کتابخانه در کوی بهارستان و کوی فرهنگیان گچساران، در میان استقبال و شور کم‌نظیر اهالی محل افتتاح شد.  

    بر اساس این خبر، کتابخانه "پاسارگاد" واقع در کوی بهارستان، با زیربنای مفید 130 مترمربع و 65 مترمربع محوطه‌سازی، با تجهیزاتی بسیار خوب، آماده بهره‌برداری توسط اهالی منطقه است. همچنین کتابخانه "فارابی پاسارگاد" با زیربنای 129 مترمربع و 38 مترمربع محوطه‌سازی، در کوی فرهنگیان گچساران افتتاح شد.
    در این مراسم دکتر خادمی استاندار ضمن تشکر ویژه از مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به دلیل انجام اینگونه اقدامات ارزشمند گفت: از اینکه بانک‌پاسارگاد توجه ویژه‌ای به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود دارد، قدردانی می‌کنم. این بانک به عنوان یک بانک خصوصی، می‌توانست اینگونه اقدامات را انجام ندهد. اما به دلیل توجه و عنایت ویژه مدیران آن به این مقوله، چنین گام‌های موثری را بر می‌دارد. وی ادامه داد: بی‌شک توسعه کشور زمانی اتفاق می‌افتد که حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌های مرتبط به آن پیشرفت کند. امیدواریم از این کتابخانه‌ها اشخاصی بیرون آیند که در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور قدم بردارند.
    در ادامه قربانی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر از بانک‌پاسارگاد به دلیل توجه به مناطق محروم گفت: با توجه به این که استان کهکیلویه و بویراحمد از استان‌های محروم کشور است، از مدیرعامل بانک‌پاسارگاد انتظار داریم به عنوان یک بانک حامی فرهنگ، توجه بیشتری به این منطقه داشته‌باشند و با توجه به اینکه این بانک همواره در کشور پیشتاز بوده‌است، حمایت‌های خود را از این منطقه دریغ نکرده و ادامه دهند.
    همچنین در این مراسم مسئولان استان خواستار افتتاح شعبه‌ای از بانک‌پاسارگاد در گچساران شدند تا مردم این منطقه نیز از خدمات خوب این بانک بهره‌مند شوند.
    در این مراسم همچنین یوسف تقی‌پور رییس اداره امور شعبه‌های استان‌‌ها در بانک‌پاسارگاد، ضمن تشریح رویکرد ارزشمند بانک‌پاسارگاد در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی، این گونه اقدامات را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این نگاه ویژه خواند و گفت: مدیرعامل بانک‌پاسارگاد اعتقاد دارد علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، نگاه ویژه به بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز ضروری است. از این رو این بانک در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود، توجه خاصی به ارتقای کیفیت دانش و همچنین سلامت، در مناطق محروم کشور دارد. ساخت مدرسه، کتابخانه و خانه‌های بهداشت نشان از این توجه است. وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای پیشرفت هر کشور را وجود زمینه مناسب برای تحصیل علم و دانش می‌داند و سعی دارد با فراهم آوردن این زمینه، به ارتقای کیفیت علم و دانش در کشور کمک کرده و گام‌های اساسی در این مسیر بردارد. وی با اعلام آماری در خصوص پروژ‌ه‌های بانک پاسارگاد در این مسیر خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد تاکنون اقدام به افتتاح 5 باب کتابخانه در اردبیل، 6 باب کتابخانه در همدان، 2 باب کتابخانه در کهکیلویه و بویراحمد، 5 باب مدرسه در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز و کهکیلویه و بویراحمد و همچنین یک باب خانه بهداشت در استان آذربایجان شرقی کرده‌است. وی در پایان با اشاره به سایر اقدامات بانک‌پاسارگاد تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقداماتی از قبیل حمایت از موسسات عام‌المنفعه و جمعیت‌های خیریه، حمایت از نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور سراسری تا هر مقطعی که ادامه تحصیل دهند، توجه ویِژه به بحث ورزش و حمایت از ورزشکاران تیم‌های مختلفی مانند کشتی، فوتسال، کوهنوردی و ...، حمایت از برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی، کمک به آزادی زندانیان مالی غیرمقصر، پشتیبانی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری، کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و ... را در کارنامه خود دارد.
    گفتنی است در این مراسم اجرای موسیقی توسط گروهی از روشندلال عزیز، شاهنامه‌خوانی و ... نیز برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی