عصر بازار

معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

۱۰۰۰ میلیارد تومان وام گردشگری دریایی پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گردشگری دریایی و خرید شناورهای مسافری خبر داد.

۱۰۰۰ میلیارد تومان وام گردشگری دریایی پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی جهاندیده عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری بنادر در زمینه توسعه گردشگری دریایی اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان وام‌ برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری دریایی و خرید شناورهای مسافری اختصاص داده شده است.

    وی با بیان اینکه پنج هزار و 800 کیلومتر طول ساحل جنوب و شمال کشور است، افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توان در بخش‌های مختلف برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور استفاده کرد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی توسعه حمل و نقل دریایی را امری ضروری خواند و تصریح کرد: مسیر ساحلی خزر برای گردشگری دریایی بسیار مناسب است و با جذب سرمایه‌گذار می‌توان حمل و نقل دریایی در خزر را توسعه داد.

    وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با اندکی تلاش می‌توانیم از کشورهای دیگر نیز کارگر جذب کنیم.

    جهاندیده استفاده از ظرفیت‌های دریا را در ایجاد اشتغال برای جوانان و برطرف شدن مشکل بیکاری تأثیرگذار دانست و یادآور شد: ایران در چهار راه اقتصاد جهانی و مسیر کریدورهای متعدد قرار دارد که یکی از مزیت‌های این کشور است.

    نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور این بندر را با سابقه بیش از دو قرن با ظرفیت بالا دانست و گفت: کریدور شمال و جنوب باید تقویت شود که این مسیر می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

    حسن خسته‌بند به پروژه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: راه‌آهن دارای توجیه اقتصادی بوده و موجب توسعه منطقه می‌شود و اشتغالزایی به همراه دارد.

    در مراسم مذکور حسین چراغی به عنوان سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان معرفی و از تلاش‌های دو ساله سیدعلی نعیمی مدیر کل سابق این اداره کل قدردانی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو