عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تهران

آفریقای جنوبی دروازه ایران به اقتصاد قاره سیاه

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به ادغام آفریقای جنوبی در اقتصاد جهانی و موقعیتی که این کشور به عنوان دروازه ورود به قاره آفریقا دارد توسعه همکاری‌های ایران با آفریقای جنوبی می‌تواند بازارهای جدیدی را در اختیار ما قرار دهد.

آفریقای جنوبی دروازه ایران به اقتصاد قاره سیاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری در همایش اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: بعد از برگزاری 12 کمیسیون مشترک و تبادل بیش از 90 صنعت میان دو کشور هنوز مبادلات تجاری مطابق انتظارات رشد نیافته است.

    وی افزود: ایران می‌تواند پلی برای ارتباط آفریقای جنوبی با کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه با جمعیتی حدود400 میلیون نفر باشد که در آن طرف نیز آفریقای جنوبی زمینه مناسبی برای بهره‌گیری ایران از بازار آفریقا فراهم می‌آورد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: توسعه روابط تجاری با افریقای جنوبی فرصت مناسب برای صادر کنندگان دو کشو رخواهد داشت و امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی را فراهم می‌کند.

    خوانساری یادآور شد: 65 درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی از معادن است که این کشور در بخش مربوطه صنایع پیشرفته‌ای دارد که این امر امکان توسعه همکاری‌های بیشتر را می‌تواند در دستور کار ما قرار دهد. از بخش‌های مهم صنعتی آفریقای جنوبی خودروسازی است که در سال 2015 شرکتهای مهمی از خودروسازی‌های مطرح دنیا مانند بی‌ام‌و، بنز، فورد، فولکس واگن و شرکتهای چینی در آن کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این امر زمینه مناسبی برای الگوبرداری ایران فراهم کرده است.

    وی تصریح کرد: توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌هایی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت و معدن، برق، انرژی، بانکی و مالی، بهداشت و درمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و فناوری اطلاعات قابل توسعه است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: برای رسیدن به این توسعه همکاری‌های اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر برای رفع مسائل بیمه‌ای و بانکی داریم. حضور شرکتهای بیمه‌ای و اعتبارسنجی آفریقای جنوبی به افزایش حجم مبادلات دو کشور می‌انجامد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی