عصر بازار

افزایش سهام شرکت‌ها در بورس کره در آستانه سفر «پارک» به ایران

عصر اعتبار- تازه‌ترین آمار بازار اوراق بهادار در کره جنوبی نشان می دهد که سهام شرکت های دست اندرکار طرح های زیربنایی و سازندگی این کشور در آستانه سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به ایران با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

افزایش سهام شرکت‌ها در بورس کره در آستانه سفر «پارک» به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بورس کره جنوبی در حالی روز دوشنبه فعالیت خود را آغاز کرد که شروع اولین روز از فعالیت آن تحت تاثیر این سفر قرار گرفت.
    با این وصف به دلیل آماده شدن این کشور برای امضای قراردادهای کلان چند میلیارد دلاری در بخش های زیربنایی و ساخت و ساز با ایران، سهام شرکت های ذی ربط در کره در اولین روز فعالیت خود افزایش ارزشی داشته است.
    شاخص «کاسپی» در کره نشان می دهد که ارزش سهام شرکت های کشتی سازی و فولاد بین صفر ممیز 18 تا سه ممیز 75 درصد کاهش یافته اما در مقابل شاخص ارزشی سهام شرکت مهندسی و سازندگی هیوندا که قرار است قراردادهایی با ایران امضا کند، یک ممیز 9 درصد رشد داشت.
    همچنین سهام شرکت صنعتی «دائه لیم» کره هم که روابط گسترده تجاری با ایران دارد و از شرکای بزرگ کشورمان محسوب می شود، با افزاش صفر ممیز 91 درصد روبرو شده است.
    خبرگزاری یونهاپ از کره گزارش کرده که شرکت های سازندگی و انرژی نیز طی روزهای اخیر شاهد افزایش ارزش سهام خود بوده اند.
    این گزارش می افزاید که اصلی ترین علت این پدیده سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کره جنوبی به تهران و فراهم شدن زمینه های همکاری برای این شرکتها در ایران است.
    این سفر که اولین سفر یک رئیس جمهور کره به ایران پس از برقراری روابط رسمی آنها در سال 1962 میلادی است، روزهای اول تا سوم ماه می (12 الی 14 اردیبهشت) انجام می شود.
    «پارک» قرار است در ایران با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت و گو کند و در حاشیه این سفر اعلام شده است که قراردادهایی به ارزش 13 تا 17 میلیارد دلار در زمینه ساخت بیمارستان، انرژی، نیروگاه، ‌پتروشیمی، سد سازی، طرح های زیربنایی و ساخت راه آهن امضا خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو