عصر بازار

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات:

۱۵ میلیارد تومان برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- در پی امضا توافقنامه همکاری مشترک بین وزارت ارتباطات و صندوق کارآفرینی امید، نخستین جلسه کارگروه ویژه حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا برگزار و درباره روند اجرایی این تفاهمنامه تصمیم‌گیری شد.

۱۵ میلیارد تومان برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسین صمیمی با بیان اینکه در ساختار وام وجوه اداره شده حمایت از شرکت‌های نوپا دیده نشده بود و با توجه به ظرفیت خوب کشور در این زمینه به ویژه نقش مهم این شرکت‌ها در ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید و اشتغال‌زایی جوانان، این توافقنامه منعقد شد.

    مدیر کل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی وزارت ارتباطات افزود: در این توافقنامه، صندوق کارآفرینی امید حمایت از شرکت‌های نوپای فعال در حوزه ICT که از سوی وزارت ارتباطات معرفی می‌گردند را به منظور توسعه فضای کارآفرینی واشتغال‌زایی توسط بخش خصوصی، بر عهده دارد.

    صمیمی مدت این توافقنامه را پنج سال و مبلغ آن را یکصد و پنجاه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ یکصد میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید و پنجاه میلیارد ریال از محل منابع وزارت ارتباطات صرفاً برای حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا پرداخت می‌‌شود.

    وی درباره نحوه تخصیص وام نیز ابراز کرد: بخش عمده‌ای از تسهیلات به شرکت‌های نوپایی اعطا می‌شود که در پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد یا شتاب دهنده‌ها مستقر بوده و از سوی این نهادها به ما معرفی می‌شوند. بخش دیگر هم به شرکت‌های دانشگاهی که مورد تایید دانشگاه بوده و حداقل یک عضو هیات علمی با مجوز هیات امنای دانشگاه در آنها فعال باشد، اعطا می‌گردد.

    او با بیان اینکه سقف این وام 100 میلیون تومان با کارمزد پایین در نظر گرفته شده است، افزود: کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان وزارت و نمایندگان صندوق در خصوص تدوین آیین نامه‌ها، شیوه‌های اجرایی، بررسی و ارزیابی طرح‌های شرکت‌های نوپا تشکیل شده است.

    دبیر کارگروه وجوه اداره شده خاطر نشان کرد: در ارزیابی طرح‌ها، بحث دوام، ثبات و ایجاد اشتغال ماندگار از پارامترهای مهم است.

    صمیمی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن تفاهم‌نامه جهت حمایت از ایجاد و توسعه کسب‌و‌کارهای نوپا گفت: در این چارچوب مکاتباتی با وزارت علوم انجام گرفته تا اطلاعات مربوط به پارک‌های فعال در حوزه ICT در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

    وی همچنین از انجام کار مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از شرکت‌های بازی‌ساز خبر داد و گفت: به زودی شرکت‌های بازی‌ساز رایانه‌ای منتخب نیز جهت اعطای تسهیلات معرفی خواهند شد.

    به گفته او تاکنون در قالب وام وجوه اداره شده، 104 میلیارد تومان جهت اعطا به شرکت‌های فناور در حوزه IT مصوب شده است که مراحل دریافت خود را طی می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی