عصر بازار

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

دستمزدکارگران ۱۳ روز دوام نمی‌آورد

عصر اعتبار- به اعتقاد رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند تنها ۱۳ روز از زندگی آنها را تامین می‌کند.

دستمزدکارگران ۱۳ روز دوام نمی‌آورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»یه نقل از ایسنا، حسن صادقی - رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری - در مراسم دهمین مراسم اعطای نشان خدمت به قانون کار توجه مسوولان به نیروی کار را موجب افزایش رشد اقتصادی دانست و اظهار کرد: اگر بی‌توجهی به مساله معیشت کارگران نشان دهیم شاهد نابسامانی در روابط کار خواهیم بود که این امر باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی به قشری می‌شود که اکثر آنها حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند.

    وی با اشاره به برخی سوء مدیریتها در دولتهای گذشته گفت: اگر امروز در حوزه تشکل‌های کارگری ناکارآمد هستیم به خاطر همین سوء مدیریت‌های گذشته بوده است.

    صادقی با اشاره به خروج ٧۰۰۰ میلیارد تومان از منابع کشور برای سرمایه‌گذاری، گفت: با این پول‌ها می شد مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد ولی متاسفانه عده‌ای دستشان به منافع سازمان تامین اجتماعی چسبندگی داشته و منابع سازمان را غارت کردند.

    به اعتقاد وی سازمان تامین اجتماعی باید به وظایفش از صفر تا صد عمل کند و ماده 111 و 96 قانون تامین اجتماعی را توامان با هم اجرا کند.

    صادقی در ادامه با بیان اینکه دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند تنها 13 روز از زندگی آنها را تامین می‌کند درباره نحوه افزایش دستمزد کارگران در سال 95 اظهارکرد: افزایش حقوق یا به صورت افزایش 14 درصدی اعمال می‌شود و یا به صورت افزایش پلکانی که در این صورت اقشار حداقل بگیر کمی بالاتر دریافت می‌کنند و در هر صورت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

    رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در عین حال از دولت خواست تا موضوع ادغام صندوق‌های بیمه‌ای را بیش از این ادامه ندهد و گفت که اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است.

    به گفته صادقی، ادغام صندوق‌های بیمه‌ای موجب ایجاد ابهام در پرداخت حق بیمه کارگران خواهد شد.

    همچنین رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر با بیان اینکه امروز باید تنهابه فکر کار و عمل باشیم گفت: جامعه کارگری از عملکردهای شفاف در حوزه اقتصاد حمایت می کند.

    به گزارش خبرنگار ایسنا، سهیلا جلودارزاده هم در این مراسم اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته رای مردم به ویژه کارگران نه به کسانی بود که از نظر اقتصادی عملکرد شفافی نداشتند.

    وی افزود: این یک قاعده کلی است که اگر منتخبان مردم عملکرد شفافی نداشته باشند برای همیشه از حمایت مردم و به ویژه جامعه کارگری برخوردار نخواهند شد.

    جلودارزاده تصریح کرد:سال گذشته به همت جامعه کارگری نمایندگان منتخب کارگران به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند و آن روز دور نیست که رییس جمهوری هم از جامعه کارگری باشد.

    رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر با اشاره به دفاع جامعه کارگری از نظام و کشور درسالهای پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: کارگران برای حفظ استقلال و آبادانی کشور و نظام خون ها داده و جانها نثار کرده اند و اگر امروز در برابر برخی رفتارهای ناشایست سکوت اختیار می کنند به احترام همین نظام است لذا باید از شعار خارج شویم و به فکر کار و عمل باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی