عصر بازار

صندوق بین المللی پول خبر داد

زیان ۳۹۰ میلیارد دلاری کشورهای خاورمیانه از نفت ارزان

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول اعلام کرد کشورهای نفتی منطقه خاورمیانه در سال میلادی گذشته ۳۹۰ میلیارد دلار درآمد خود را به دلیل کاهش قیمت نفت از دست دادند.

زیان ۳۹۰ میلیارد دلاری کشورهای خاورمیانه از نفت ارزان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارشی که امروز منتشر شد از کاهش 390 میلیارد دلاری درآمد کشورهای نفتی خاورمیانه به دلیل افت قیمت نفت در سال 2015 خبر داد.

    این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است کشورهای مذکور در سال جاری میلادی نیز 500 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل نفت ارزان از دست بدهند.

    مسعود احمد مدیر بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول گفت در نتیجه کاهش درآمدهای نفتی،‌ کشورهای این منطقه با کسری بودجه و کاهش سرعت رشد اقتصادی مواجه خواهند شد و اثرات نفت ارزان به ویژه در کشورهایی مثل عربستان مشاهده می شود که هنوز وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارند.

    نفت 72 درصد درآمدهای دولت عربستان در سال 2015 را تشکیل داد و پیش بینی می شود کسری بودجه این کشور در سال جاری به 90 میلیارد دلار برسد.

    احمد گفت احتمال دارد قیمت جهانی نفت بهبود یابد اما قیمت های بالای نفت در سال های 2013 و 2014 را تجربه نخواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی