عصر بازار

انبوه‌سازان هنوز لیست واحدها را نداده‌اند

فروش قسطی مسکن یک هفته به تأخیر افتاد

عصر اعتبار- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه آغاز فروش قسطی مسکن یک هفته به تاخیر افتاد، گفت: انبوه‌سازان هنوز لیست واحدهای مسکونی فروش قسطی مسکن را نداده‌اند اما در این طرح قرار است علاوه بر واحدهای شیک مسکن‌های معمولی هم به فروش برسد.

فروش قسطی مسکن یک هفته به تأخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، فرشید‌ پورحاجت در پاسخ به این سوال که مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده بود طرح فروش قسطی مسکن در هفته جاری آغاز می‌‌شود، گفت: کانون سراسری انبوه‌سازان و بانک مسکن در بررسی کلیات طرح فروش قسطی مسکن به اتفاق نظر رسیده‌اند و چارچوب اجرای این طرح را آماده کرده اند اما برای اینکه در برخی از جزئیات به توافق برسیم و برخی از موارد هم سهل‌تر شود در حال اقدامات لازم هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه این طرح قطعا هفته آینده با امضای تفاهم‌نامه میان بانک مسکن و کانون سراسری انبوه‌سازان آغاز می‌شود ادامه داد: کارمزدی که برای اجرای طرح به توافق رسیده‌ایم همان کارمزد 5 درصد برای دوره 50 ماهه و یا همان 2.3 درصد برای دوره یک ساله است.

    پورحاجت با بیان اینکه در این طرح قرار نیست وامی از سوی بانک مسکن پرداخت شود و در حقیقت در این طرح بانک مسکن با دریافت کارمزد از متقاضیان، درحقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را برعهده خواهد داشت تاکید کرد: متاسفانه نگاه بنگاه‌داری سیستم بانکی به بخش تولید باعث شده تا خط مقدم تولید همواره با مشکل و سختی‌های عدیده‌ای مواجه شود.

    وی با انتقاد از سیستم بانکی افزود: دلیل تغییر رویه ندادن سیستم بانکی را نمی‌دانم بنابراین انتظار ما این است که بانک‌ها نگاه ویژه‌ای به خط مقدم تولید داشته باشند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور اضافه کرد: وقتی تولیدکننده ریسک تولید را می‌پذیرد اما هیچ حمایتی از او نمی‌شود و به جای حمایت از او همواره تحت فشار قرار می‌‌گیرد مطمئن باشید که تولید را رها کرده و سرمایه خود را به جای استفاده در سیستم کسب و کار در بانک‌ها سپرده‌گذرای می‌کند.

    وی با انتقاد از تحلیل‌های صورت گرفته در مورد اینکه رشد قیمت مسکن در سال جاری چندان نخواهد بود و از نرخ تورم پایین‌تر است گفت: این تحلیل‌های غلط قطعا به ضرر رونق اقتصاد و بخش مسکن خواهد بود چرا که قطعا قیمت مسکن امسال افزایش خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو