عصر بازار

تفاوت بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک

عصر اعتبار- بازاریابی اینترنتی به نوعی زیرشاخه‌ای از تجارت الکترونیک است؛ همچنین مباحث مربوط به تجارت الکترونیک بسیار گسترده‌تر از بازاریابی اینترنتی است.

تفاوت بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا ،رضا حسنی - کارشناس تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی در ارتباط با بازاریابی اینترنتی اظهار کرد: بازاریابی اینترنتی به نوعی تبدیل نیاز به خواسته و تقاضا است که اگر این کار از طریق بستر اینترنت و یا ابزارهای اینترنتی مانند وب، ایمیل، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها انجام شود، بازاریابی اینترنتی نام می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به تجارت الکترونیک گسترده‌تر است، ادامه داد: کسب و کار اینترنتی مانند بازاریابی اینترنتی، کاری اقتصادی است که بدون وجود اینترنت حیات و وجود شرکت یا بنگاه مرتبط با این فعالیت‌ها بی‌معنا خواهد بود، مانند شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، فیس‌بوک و خبرگزاری‌های آنلاین که بدون وجود اینترنت بستری برای ارائه خدمات نخواهند داشت.

    این کارشناس با بیان اینکه در بازاریابی اینترنتی یک شرکت یا بنگاه اقتصادی می‌تواند برای فروش و برند‌سازی تبلیغات محیطی را انجام دهد، یاد آور شد: بازارایابی اینترنتی از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند باعث فروش بیشتر محصولاتی که توسط کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده‌اند و همچنین در برندسازی یک شرکت در قالب تبلیغات محیطی بسیار تاثیر‌گذار باشد.

    حسنی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری بازاریابی اینترنتی، اظهار کرد: بحث بازاریابی اینترنتی برای اولین‌بار در 27 اکتبر سال 1994 در سایت هات وایر به صورت یک بنر کوچک انتشار یافت و به این نتیجه رسیدند که از طریق تبلیغات در اینترنت می‌توان در زمینه فروش و برندسازی انقلابی بزرگ ایجاد کرد.

    وی با یادآوری مزایا و انواع بازاریابی‌های اینترنتی که وجود دارد، افزود: برای راه‌اندازی و شکل‌گیری یک کمپ اولین و مهم‌ترین موضوع وجود یک وب‌سایت معتبر بسیار مهم خواهد بود. ولی وجود یک وب‌سایت به تنهایی کافی نیست چراکه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که برای شرکت‌های معتبر طراحی شده‌اند ولی به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح و نبود یک هدف و استراتژیک دقیق و همچنین صفحاتی که مدت‌های طولانی به‌روز‌رسانی نمی‌شوند، نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند؛ چراکه هیچگونه مشاوره‌ای برای طراحی سایت شرکت انجام نداده‌اند و این سایت در پروسه بازاریابی اینترنتی برای شرکت موفق نخواهد بود.

    این کارشناس یادآور شد: وب‌سایتی برای تبلیغات بازاریابی موفق خواهد بود که برای یک هدف و استراتژیک خاصی طراحی شده باشد و با المان‌ها و گرافیک خاصی محتوای مشخص در‌برگیرنده اهداف کمپانی باشد.

    حسنی با بیان اینکه دومین موضوع برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی وبلاگ‌ها هستند، اظهار کرد: مباحث وب‌سایتی و وبلاگی با یکدیگر متفاوت هستند؛ به این صورت که وبلاگ می‌تواند از اعضای وب‌سایت باشد و اعضای این وبلاگ‌ها می‌توانند تعاملی صمیمانه با کابران و مشتریان شرکت داشته باشند و مورد مسائلی همچون مانند بیوگرافیکی مدیران شرکت و مسائل در این زمینه تالارهای پرسش و پاسخ بگذارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو