عصر بازار

مستمری دانش آموزان شین آباد واریز شد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراز پرداخت مستمری مادام العمر دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد خبر داد.

مستمری دانش آموزان شین آباد واریز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدرضا رستمی-مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر- بیان داشت:در آتش سوزی مدرسه شین آباد که در سال 91 در روستای شین آباد رخ داد، 27 دانش آموز دچار سوختگی شدند و دولت درصدد اجرای برنامه‌ای بود که حقوق و مستمری مادام العمری برای این دانش آموزان در نظر بگیردتا مورد حمایت باشند.

    او افزود: به همین منظور  8 میلیارد تومان از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعلق گرفت تا برنامه دولت برای حمایت از این دانش آموزان عملی شود.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: درصد سوختگی این دانش آموزان در کمیسیون پزشکی بررسی شد تا بر اساس آن میزان مستمری تعیین شود.

    رستمی در ادامه بیان داشت: بر اساس میزان سوختگی مستمری این دانش آموزان بین 600 تا 900 هزار تومان تعیین و مقرر شد این مبلغ از تاریخ 94/1/1 به حساب این دانش آموزان در بانک رفاه واریز شود؛البته وقفه ای در پرداخت پیش آمد که موجب شد این پرداخت ها از بهمن ماه سال گذشته به صورت صددرصد عملی شود که تمامی مبلغ این مستمری از 94/1/1 محاسبه و بصورت کلی واریز شده است.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: در ابتدای هر سال تامین اجتماعی در خصوص افزایش مستمری ها تصمیم گیری کرده و میزان افزایش را از طریق شورای عالی کار ابلاغ می کند و بر همین اساس میزان افزایش مستمری این دانش آموزان هرساله بر این اساس تعیین خواهد شد.

    اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه بیان داشت: دولت در سال جدید اجرای برنامه بیمه فراگیر اجتماعی را در دستور کار دارد و این صندوق آمادگی لازم را برای گسترش آن دارد؛این ماموریتی است که وزیرکار به صندوق محول کرده و تاکید دارد که بیمه اجتماعی باید فراگیر شود.

    او گفت: بیمه اجتماعی باید همچون بیمه سلامت فراگیر باشد؛این پیشنهادی است که توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی ارائه و در هیات دولت نیز مطرح شده است و بحث درآمدی و بودجه ای این طرح نیز در حال بررسی است.

    رستمی ادامه داد: بحث بیمه فراگیر اجتماعی که در کمیسون تلفیق بودجه سال 95 نیز ذکر شده است به این شکل است که فارغ از اینکه شخصی ساکن شهر یا روستا باشد باید حق بازنشستگی دریافت کند تا به کسی محتاج نباشد؛به احتمال زیاد این کار در این صندوق اجرایی خواهد شد چراکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان برای این کار چارچوب‌های مورد نیاز را در اختیار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو