عصر بازار

وزیر کار خبر داد:

بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار ۳۰ میلیارد تومان شد

عصر اعتبار- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این رقم در سال ۹۶ دوبرابر شود.

بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار ۳۰ میلیارد تومان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم تجلیل از زنان کارگر و سرپرست خانوار که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با نگاهی واقع گرایانه نسبت به زنان، برنامه منسجمی برای آنان دارد و معتقدم که اگر به فرهنگ و گفتمان زن در انقلاب اسلامی و دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری بازگردیم پاسخ مناسبی به کسانی خواهد بود که زن را مصادف با کالا یا شئی و پدیده ای بسته بندی شده و فاقد کنش اجتماعی می دانند.

    وی با بیان اینکه نسبت زنان در حوزه‌های تخصصی در مقایسه با مردان بیشتر است افزود: ارتقای جایگاه شغلی و منزلت زنان در دولت تدبیر و امید در وضعیت مناسبتری قرار گرفته است.

    ربیعی با تاکید بر لزوم مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی گفت: زنان همواره در تولید و ثروت نقش آفرین هستند و هیچگاه از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده اند.

    وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود نیمی از زنان شاغل در بخشهای غیر رسمی هستند از تدوین سند سیاستی جایگاه زن در ایران خبر داد و گفت: این سند به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده و تا یک ماه آیده در این کمیسیون مراحل نهایی خود را برای طرح در دولت دنبال خواهد کرد.

    به گفته وی سایت معاونت اجتماعی برای دریافت دیدگاههای زنان درمورد این سند باز است و همه زنان ایرانی برای تکمیل این سند می توانند مشارکت کنند.

    ربیعی تصریح کرد: همچنین سامانه پیامکی 101 معاونت ریاست جمهوری، آماده دریافت دیدگاهها و نظرات کارشناسان NGO ها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان است.

    وزیر کار دولت یازدهم در ادامه به تدوین سند جامع حمایت از زنان اشاره کرد و گفت: بخشی از این لایحه به حمایت از زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و زنان سالمند تنها و بخش دیگر به توانمندسازی زنان اختصاص یافته است.

    وی از اختصاص بخش اعظمی از منابع صندوق کارآفرینی امید به زنان خبر داد و گفت: از مجموع 1200 میلیارد تومانی که صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال درسال 94 با بهره 4 درصد در نظر گرفت بخش اعظمی از آن به حوزه زنان اختصاص یافت و در سال 95 درصد بیشتری از این وام را به زنان به ویژه زنان روستایی و زنان علاقمند به فعالیتهای دانش بنیان اختصاص خواهیم داد.

    وزیر کار ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این سند، موضوع امنیت شغلی زنان و پیگیری آن است که اقدام در این خصوص به معاونت روابط کار واگذار شده است.

    وی گفت: وزارت کار در راستای حمایت از زنان درصدد است تا از زنان تولیدگر با تضمین خود کالا خریداری کرده و در شبکه توزیع به فروش برساند.

    ربیعی همچنین گفت که در این سند موضوع مبارزه با همسر آزاری نیز مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور مرکز فورتیهای اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی ایجاد شده و اورژانس اجتماعی تلفنی پیش بینی شده است که به زنان مشاوره تلفنی ارائه می‌کند و در صورت لزوم مداخله اورژانس اجتماعی صورت می گیرد.

    وزیر کار در پایان با بیان اینکه در استخدام‌ها نباید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد، گفت: هیات دولت نیز تاکید دارد که در وزارتخانه‌ها از مدیران زن بیشتری استفاده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو