عصر بازار

کره جنوبی واردات نفت از ایران را ۲ برابر می‌کند

عصر اعتبار- منابع کره ای اعلام کردند این کشور در راستای افزایش تجارت نفتی با تهران، تلاش دارد تا میزان واردات نفت خام و میعانات از ایران را به بیش از ۲ برابر افزایش دهد.

کره جنوبی واردات نفت از ایران را ۲ برابر می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری کره تایمز، منابع صنعتی روز سه شنبه گفتند، کره جنوبی در راستای افزایش تجارت نفتی با تهران، تلاش دارد تا میزان واردات نفت خام و میعانات از ایران را به بیش از 2 برابر افزایش دهد.
    تهران و سئول احتمالا در اوایل ماه آینده میلادی، در جریان سفر پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره به تهران به همراه یک هیئت تجاری 200 نفره، مجموعه ای از قراردادها را به منظور توسعه تجارت نفتی امضا خواهند کرد.
    این سفر که اولین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 1962 محسوب می شود، در شرایطی انجام می گیرد که ایران پس از چند سال تحریم های غرب، در ماه ژانویه از تحریم ها رها شده و به عنوان یک بازار دارای پتانسیل رشد بالا مطرح شده است.
    ایران با جمعیتی 80 میلیون نفری و با منابع طبیعی فراوان، چهارمین ذخایر بزرگ نفتی و دومین ذخایر بزرگ گازی جهان را در خود جای داده است.
    یک منبع صنعتی در این باره گفت: «انتظار می رود ایران و کره جنوبی چند یادداشت تفاهم به امضا برسانند. کره جنوبی به دنبال یافتن یک منبع با ثبات برای تامین نفت خام است، در حالی که ایران می خواهد پایگاهی برای ورود به بازار شمال شرق آسیا داشته باشد.»
    وی افزود، با امضای این موافقتنامه ها، سئول قصد دارد واردات سالانه نفت خود از ایران را از 115 هزار بشکه در سال گذشته به حدود 280 هزار بشکه در سال جاری برساند.
    ایران یکی از صادر کنندگان عمده نفت به کره جنوبی بوده، اما تحریم های غرب علیه تهران به دلیل برنامه هسته ای، مبادلات تجاری دو کشور را به شدت کاهش داده است.
    سال گذشته، کره جنوبی 2.20 میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرد که 51 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و بسیار کمتر از 9.36 میلیارد دلار خریداری شده در سال 2011 بود.
    میزان واردات نفت و میعانات کره از ایران در سال گذشته به 42.4 میلیون بشکه رسید.
    به گفته منابع آگاه، کره جنوبی تلاش خواهد کرد به منظور افزایش واردات نفت از ایران، یک پروژه مشترک برای ذخیره سازی 2 میلیون بشکه نفت خام و میعانات ایران در یک مجتمع ذخیره سازی در جنوب سئول اجرا نماید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو