عصر بازار

تا ۲ ماه دیگر صورت می‌گیرد

خروج یک میلیارد دلار ارز از ایران توسط ام تی ان آفریقای جنوبی

عصر اعتبار- شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد به دنبال رفع تحریم ها علیه ایران تا ۲ ماه آینده حدود یک میلیارد دلار پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.

خروج یک میلیارد دلار ارز از ایران توسط ام تی ان آفریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری آی او ال، در حالی که جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی با هدف گسترش روابط تجاری با ایران، اخیرا سفری دو روزه به تهران داشته، شرکت ام تی ان اعلام کرد تا ماه ژوئن 15 میلیارد رند پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.

    تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد و ایران اکنون می تواند مجددا وارد اقتصاد جهانی شود.

    فوتوما نهلکو، رئیس اجرایی گروه ام تی ان گفت: «لغو تحریم های ایران و بهبودهای اقتصادی مرتبط با آن فرصت های قابل توجهی را برای ارتقاء خدمات ما به خصوص در فضای دیجیتال این کشور که ما می توانیم موقعیت قوی ای در آن بازار داشته باشیم، فراهم می کند.»

    «ما داریم روی بازگرداندن 15 میلیارد رند از پولمان از ایران در نیمه نخست سال 2016 کار می کنیم.»

    ام تی ان که مالک 49 درصد ایرانسل است، قبلا اعلام کرده بود اجازه خواهد یافت که حدود یک میلیارد دلار (14.4 میلیارد رند) سود و وام های بازپرداخت شده که در حساب واحد ایرانی این شرکت جمع شده، منتقل شود.

    شرکت ام تی ان به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی غرب، قادر به دسترسی به پول خود در داخل ایران نبود.

    سینونگینکوزی نیانگا، تحلیلگر اقتصادی گفت، ام تی ان خواهد توانست این پول را صرف پرداخت جریمه ای که در نیجریه متحمل شده بنماید. «این یک اتفاق مهم برای ام تی ان است. اگر این پول ها بتواند از ایران خارج شود، ام تی ان ممکن است تصمیم بگیرد این پول را صرف پرداخت جریمه اش در نیجریه کند. ام تی ان قبلا 250 میلیون دلار بابت این جریمه پرداخت کرده است.»

    این تحلیلگر افزود، ام تی ان در سال 2015 سالی بسیار سخت را تجربه کرد، به ویژه در سه ماهه پایانی سال که کمیسیون مخابرات نیجریه این شرکت را به دلیل نقض مقررات ثبت مشترکان 5.2 میلیارد دلار جریمه کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی