عصر بازار

در سال گذشته صورت گرفت

صدور بیش از ۱۰ میلیون برگه گواهینامه غیرکاغذی در بورس

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: این شرکت در راستای غیرکاغذی کردن صدور گواهینامه ها، سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون برگه گواهینامه غیر کاغذی (الکترونیک) در بازار سرمایه صادر کرد.

صدور بیش از ۱۰ میلیون برگه گواهینامه غیرکاغذی در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سمات؛ محمدرضا محسنی با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال 95، افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به ذینفعان بازار سرمایه است تا مراجعات به این شرکت کاهش یابد.
    وی اظهار داشت: دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی های شرکت های کارگزاری در سراسر کشور در سال 95 فعال تر خواهند شد تا ارائه خدمات به سهامداران افزایش یابد.
    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) با بیان اینکه در نخستین ماه امسال تعداد 24 کد سهامدار خارجی در بازار سرمایه صادر شد گفت : 16 سهامدار حقیقی از کشورهای انگلیس، لهستان، روسیه، اتریش، یونان، چین، عراق و افغانستان (9 نفر) ماه گذشته با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.
    وی تصریح کرد: 8 شرکت حقوقی نیز فروردین ماه امسال کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کردند که این امر نشان دهنده تکاپوی شرکت های خارجی برای ورد به بازار سرمایه ایران است.
    مدیرعامل سمات در مورد معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه گفت: تحرک این سرمایه گذاران بعد از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) افزایش یافته است به طوری که ارزش خرید آنها در 19 روز کاری فروردین ماه امسال بالغ بر 100 میلیارد ریال بود.
    بر اساس این گزارش؛ نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 590 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.
    همچنین در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، اتریش، رومانی، لهستان، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی و افغانستان فعال هستند و در این فهرست نام 33 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو