عصر بازار

یک موسسه تحقیقاتی:

نرم افزار سرور سوئیفت توسط هکرها دستکاری شده بود

عصر اعتبار- یک موسسه تحقیقاتی با اشاره به هک سوئیفت اعلام کرد هکرها نرم افزار سرور سوئیفت را که بانک ها از آن به عنوان رابط پلتفرم پیام رسانی سوئیفت استفاده می کنند، دستکاری کرده اند تا اقدامات متقلبانه خود را پوشش دهند.

نرم افزار سرور سوئیفت توسط هکرها دستکاری شده بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شبکه بین المللی مبادلات مالی سوئیفت که بانک ها هر روز از آن برای مبادله میلیاردها دلار پول استفاد می کنند روز دوشنبه به مشتریاش هشدار داد که از «تعدادی اتفاقات سایبری اخیر» اطلاع حاصل کرده که بر اساس آن حمله کنندگان از طریق این سیستم پیام های جعلی ارسال کرده اند.

    افشای این موضوع در حالی اتفاق می افتد که مسئولان اجرای قانون  در بنگلادش و کشورهای دیگر تحقیقاتی را درباره سرقت سایبری 81 میلیون دلاری از حساب بانک مرکزی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک در ماه فوریه انجام داده اند. سوئیفت تایید کرده که این اقدام شامل تغییر نرم افزار سوئیفت در کامپیوترهای بانک بنگلادش برای پنهان سازی شواهد و مدارک مربوط به نقل و انتقالات متقلبانه بوده است.

    این اولین بار است که سوئیفت اذعان می کند حمله به بانک بنگلادشی یک اتفاق مجزا نبوده، بلکه یکی از چندین اقدام مجرمانه اخیری است که هدف آن سوء استفاده از این سیستم ارسال پیام جهانی بوده است. هم اکنون حدود 11 هزار موسسه مالی در سطح جهان از این شبکه استفاده می کنند.

    در بیانیه صادر شده از سوی سوئیفت به نام هیچ کدام از قربانیان اشاره نشده و ارزش زیان وارده از حملات فاش نشده قبلی نیز اعلام نشده است.

    روز دوشنبه سوئیفت همچنین یک بروز رسانی امنیتی در نرم افزار مورد استفاده بانک ها برای دسترسی به این شبکه انجام داد تا  فعالیت های بد افزاری را که احتمالا از سوی هکرها مورد استفاده قرار گرفته را خنثی کند.

    موسسه تحقیقاتی بی ای ای سیستمز، گفته شواهد و قرائن نشان می دهد که هکرها نرم افزار سرور سوئیفت را که بانک ها از آن به عنوان رابط پلتفرم پیام رسانی سوئیفت استفاده می کنند، دستکاری کرده اند تا اقدامات متقلبانه خود را پوشش دهند.

    بی ای ای گفته نمی تواند توضیح دهد که چگونه دستورات متقلبانه ایجاد شده و از طریق سیستم ارسال شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو