عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی سفلی اتریش:

آماده افزایش سطح تجارت دوجانبه با ایرانیم

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایالت اتریش سفلی(Vice-President of the Chamber of Commerce of Lower Austria) از آمادگی این کشور برای افزایش سطح تجارت دوجانبه با ایران خبر داد.

آماده افزایش سطح تجارت دوجانبه با ایرانیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، "کریستین موزر" (Christian Moser) امروز (چهارشنبه)  افزود: حجم تجارت دوجانبه ایران و اتریش در زمان اوج خود پیش از تحریم ها به مرز یک میلیارد یورو رسیده بود که پس از تشدید تحریم ها در سال 2012 میلادی به 300 میلیون یورو کاهش یافت.
    وی گفت: اکنون که اراده دو طرف بر تقویت همکاری های اقتصادی است، امیدواریم سطح تجارت دوجانبه ایران و اتریش به بیش از یک میلیارد یورو برسد.
    موزر درباره سفر تازه 40 شرکت برتر اتریشی در قالب یک هیات تجاری افزود: بسیاری از این شرکت ها برای نخستین بار است که از ایران دیدن می کنند و هنوز در مرحله آشنایی و بررسی قرار دارند که امیدواریم این بررسی ها به قرارداد بینجامد.
    هیات بازرگانی ایالت سفلی اتریش شامگاه یکشنبه گذشته (پنجم اردیبهشت) در بدو ورود به شهر اراک رفت و با فعالان اقتصادی این منطقه بازدید کرد.
    ایالت سفلی اتریش (Lower Austria) شمال شرقی ترین ایالت از ایالت های 9گانه این کشور و مرکز آن شهر «سنکت پولتن» (Sankt Pölten) است.
    «پترا بوهواسلاو» وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش سفلی، در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران گفته بود مسئولان و مدیران 40 شرکت صنعتی برای سفر به ایران و برقراری روابط تجاری و بازرگانی با شرکت های این کشور داوطلب شدند تا ضمن حضور در این کشور و بازدید و بررسی ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایران، مقدمات برقراری ارتباط تنگاتنگ تجاری را فراهم کنند.
    در همین پیوند، معاون اتاق بازرگانی ایالت اتریش سفلی که صاحب یک شرکت قطعه ساز خودروست، در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد این شرکت نیز سرگرم بررسی پتانسیل ها برای همکاری با شرکت های ایرانی است.
    وی از ذکر نام شرکت خود خودداری کرد اما گفت: «دلتا بلاک»، «فویت توربو»، «بیزنس آپر آستریا» و «فورستر» از شرکت های حاضر در هیات تجاری اتریشی اند.
    هیات اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در دومین هفته نخستین ماه امسال به اتریش رفت و در همایش اقتصادی دو کشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانک مرکزی اتریش شرکت کرد.
    دو طرف همچنین هشت یادداشت تفاهم همکاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا کردند.
    اتریش کشوری محصور در خشکی در شرق اروپای مرکزی و هم مرز با چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلونی و سوئیس است.
    این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود.
    در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید کاغذ و محصولات کاغذی و تولید تجهیزات الکتریکی تعلق دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی