عصر بازار

نظرسنجی سی ان بی سی حاوی چه نکاتی است؟

دیدگاه جدید کارشناسان درباره افق بازارها

عصر اعتبار- امروز نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا مشخص می شود و پیش بینی شده در بیانیه پایانی این نشست به نکاتی اشاره شود که برخی ابهام ها درباره زمان افزایش نرخ های بهره از میان برود.

دیدگاه جدید کارشناسان درباره افق بازارها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا تاثیری بزرگ بر تمام بازارها دارد در نتیجه نظرسنجی هایی در باره جهت این سیاست ها انجام شده است.

    در تازه ترین نظرسنجی که از سوی خبرگزاری سی ان بی سی انجام شده 48 تحلیلگر، مدیر صندوق های سرمایه گذاری و اقتصاددان دیدگاه خود را در باره مسیر حرکت بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده، نرخ رشد اقتصاد و بزرگ ترین تهدیدی که متوجه اقتصاد آمریکاست بیان کرده اند. در ادامه به نتیجه این نظرسنجی اشاره می کنیم.

    اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کردند در بیانیه پایانی نشست از تداوم سیاست های حمایتی بانک مرکزی حمایت شده و افزایش نرخ های بهره اواخر سال جاری میلادی و تنها یک بار انجام خواهد شد. تمامی شرکت کنندگان پیش بینی کردند بانک مرکزی در نشست این هفته نرخ های بهره را بالا نخواهد برد. 94 درصد آنها معتقد بودند چهار ماه دیگر این اقدام انجام می شود. در نظرسنجی قبلی پیش بینی شده بود دو ماه دیگر نرخ های بهره بالا برده خواهد شد.

    بدین ترتیب مشاهده می شود که دیدگاه متخصصان و تحلیلگران در باره افق اقتصاد به گونه ایست که تصور نمی شود بانک مرکزی سیاست های حمایتی خود را در آینده نزدیک محدود کند.

    البته برخی از آنها معتقدند بانک مرکزی باید هم اکنون اقدام کند زیرا اقتصاد در مسیر حرکت به سمت اشتغال کامل در حرکت است و نرخ تورم به سرعت بالا خواهد رفت. همچنین احتمال بروز شوک در اقتصاد بسیار کم است. یعنی اقتصاد آمریکا در مسیر بهبود حرکت می کند. به همین دلیل بانک مرکزی باید هر چه سریع تر سیاست های حمایتی خود را متوقف کند در غیراینصورت مشکلاتی در اقتصاد پدید خواهد آمد.

    در بخش دیگری از نظرسنجی مشخص شد احتمال بروز رکود در اقتصاد تنها 21 درصد است. در نظرسنجی قبلی این میزان 29 درصد اعلام شده بود. شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد در سال جاری میلادی را 1.95 درصد اعلام کردند. ضعف اقتصاد جهان همچنان مهمترین تهدید برای روند بهبود شرایط اقتصاد آمریکا قلمداد می شود.

    اکثر کارنشاسان شرکت کننده در نظرسنجی نسبت به افق بازار مالی آمریکا ابراز خوشبینی کردند. آنها معتقدند امسال شاخص استاندارد اند پورز یک درصد دیگر رشد می کند. برای سال آینده رشد این شاخص 7 درصد پیش بینی شده است.

    با توجه به نتیجه نظرسنجی جدید از تحلیلگران و فعالان بازار مالی آمریکا، می توان انتظار داشت ارزش دلار برای ماه های آینده تحت فشار قرار داشته باشد و قیمت مواد خام حمایت شود. البته همه چیز به شرایط اقتصاد جهان وابسته است. اگر در سه ماهه سوم امسال اقتصاد چین و منطقه یورو به ثبات و رونق برسد نرخ های بهره در آمریکا بیش از یک بار بالا برده می شود. البته بهبود شرایط اقتصاد جهان سبب رونق بازار مواد خام خواهد شد. در نتیجه در ماه های آینده عملکرد این بازارها مثبت ارزیابی شده است.

    در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو