عصر بازار

افزایش قیمت طلا به دلیل آمارهای ضعیف اقتصاد آمریکا

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تضعیف ارزش دلار و آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا به ۱۲۴۴.۴۰ دلار افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا به دلیل آمارهای ضعیف اقتصاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا به علت تضعیف ارزش دلار و آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا افزایش یافت اما ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا هستند، قیمت در بازه محدودی در نوسان است.

    ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم کاهش یافت چراکه سرمایه‌گذاران معتقدند که ضعف در اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو را در مورد افزایش نرخ بهره محتاط نگاه خواهد داشت.

    بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته، نرخ بهره بانکی را در ماه دسامبر افزایش داد.

    هر اونس طلا با افزایش یک دلار 1244.40 دلار معامله شد. قیمت طلا در پایان معاملات دیروز افزایشی شد و 0.4 درصد بالا رفت.

    تحلیلگر ای‌ان‌زد گفت: «قیمت طلا بالا رفت و به این افزایش ادامه می‌دهد. تضعیف دلار تقاضا برای طلا را تقویت کرده است اما سرمایه‌گذاران در استانه نشست بانک مرکزی آمریکا بسیار محتاط هستند.»

    به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد امکان افزایش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری و در میان بی‌ثباتی ها  در مورد اقتصاد جهان، ارزش طلا در سال جاری 17 درصد افزایش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی