عصر بازار

مدیر عامل بانک کشاورزی:

پویایی و تغییر، رمز موفقیت است

عصر اعتبار- همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این بانک، دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیات مدیره،مشاوران مدیر عامل، مدیران امور ، روسای ادارات و روسای شعب بانک کشاورزی از سراسر کشور در مرکز آموزش بابلسر آغاز شد.

پویایی و تغییر، رمز موفقیت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر شهیدزاده در این مراسم با بیان این که پویایی و تغییر، رمز موفقیت است گفت : هر چه سخت تر باشیم امکان تفاهم و تعامل با دیگران مشکل تر و امکان بزرگ تر شدن، کمتر خواهد بود.

    وی در سخنان خود با تاکید بر لزوم وحدت رویه در عمل به سیاست های دولت تدبیر و امید، الزامات اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دو سطح بلند مدت و کوتاه مدت تبیین کرد و گفت: الزامات بلند مدت اقتصاد مقاومتی مربوط به نظام اقتصادی کشور است و اصولی چون تکیه بر مردم، مقاوم بودن اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان، کاهش وابستگی به نفت و تبیین دانشگاهی و آکادمیک اقتصاد مقاومتی را شامل می شود.

    دکتر شهیدزاده در ادامه، الزامات کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر انقلاب اسلامی را بر شمرد و گفت: حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان و منابع و امکانات و حرکت بر اساس  برنامه، اصولی است که بایستی مدنظر قرار گیرند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت باورها و نگرش های رئیس شعبه در ارتقای بانک تاکید کرد و افزود: با شناخت وضعیت استثنایی شعب بانک و نقش پویا و پر تکاپوی روسای شعب می توان واکنش صحیحی را به رفتارهای اقتصادی نشان داد.

    وی تصریح کرد: شعب بانک کانون هایی حساس و تحول آفرین در تفکر استراتژیک و عامل               ارتقای منزلت سازمانی بانک از منظر «هوشمندی موقعیتی» هستند.

    دکتر شهیدزاده کسب توانمندی های متمایز و کلیدی در پایداری و ارائه خدمات به مشتریان کسب کار و نیز پایبندی به تعهدات و توسعه روش های جدید و پایدار برای ارائه خدمات به مشتریان را از جمله عوامل موفقیت شعب دانست و افزود: اشتراک دانش در قلمروهای سازمانی با تمرکز بر پایداری اشتراک دانش، منجر به تغییرات بنیادی و اساسی در قالب توسعه پایدار خواهد شد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه سخنان خود از روسای شعب خواست تا با شناخت و توسعه  توانمندی های تخصصی و حرفه ای کارکنان، مهارت های حرفه ای و استعدادهای نهفته را به            شایستگی های محوری و کلیدی مبدل و مزیت فوق رقابتی را برای بانک ایجاد کنند.

    وی افزود: لازمه مزیت فوق رقابتی استراتژی سازمانی بانک به عنوان کلید برنامه جامع برای تمایز و توازن بین محیط بیرونی و درونی بانک برای حفظ «تمایز پایدار» است.

    دکترشهیدزاده تاکید کرد: مدیریت کارگروهی در شعب، اشتراک دانش و اشتیاق به عملکرد حرفه ای، مسیر ما را به سوی توسعه یافتگی هموار می کند.

    وی با بیان این که تعامل دانش حرفه ای و آکادمیک در توسعه پایدار و جایگاه تجربه سازمانی در ارتباطات مشارکتی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اشتراک دانش و شوق به عمل حرفه ای، مانند دو قطره آب است که وقتی به هم نزدیک می شوند تشکیل قطره ای بزرگ تر می دهند.

    دکتر شهیدزاده در ادامه با اشاره به مفهوم «اتصال همگانی» گفت: اتصال همگانی یعنی تمام ابعاد زندگی اجتماعی، حرفه ای و فردی کارکنان در شبکه بسیار پیچیده ای به هم متصل است به گونه ای که این اتصال، پیامدهای بسیار مثبتی برای یادگیری و دسترسی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش چندگانه روسای شعب در شرایط پویا و متغیر امروزی برای تلفیق حوزه های تخصصی و گروه های کاری پرداخت و آن را در سه بخش «ایفای نقش به عنوان رئیس شعبه»، «ایفای نقش نسبت به کارکنان» و «ایفای نقش نسبت به مشتریان» بیان کرد.

    وی تصریح کرد: روسای شعب به عنوان قدرت تخصصی و قدرت مرجع حرفه ای باید با پرورش «مدیریت بر خود» توان آینده نگری ، مدیریت تحولات آتی و فرصت ها و ذهنیت خود از جهان پیرامون را افزایش دهند.

    دکتر شهیدزاده افزود: مدیریت محیط شعبه، رشد و پرورش ذهنیت عملی و مدیریت سازمان شعبه، رشد و پرورش ذهنیت تحلیلی است و رئیس شعبه باید بتواند در هر زمان متناسب اولویت های استراتژیک، ارتفاع پرواز خود را تغییر دهد.

    وی گفت: مدیریت تغییر شعبه به معنای رشد و پرورش ذهنیت تغییر در شعبه است و برای آنکه شعب به عنوان « سبد قابلیت ها» بتوانند نیازهای متغیر مشتریان را بر طرف کنند، روسای شعب باید «ذهنیت تغییر» را در خود پرورش دهند.

    دکتر شهیدزاده در ادامه مدیریت ارتباطات شعبه را بسیار مهم دانست و گفت: لازم است روسای شعب قابلیت اثرگذاری و اثرپذیری بر دیگران را به عنوان یکی از مهارت های استراتژیک ارتباطی کسب کنند و ذهنیت ارتباطی را در خود و دیگران پرورش دهند.

    وی در خصوص نقش روسای شعب در قبال کارکنان گفت: شعله ور کردن انگیزه ها در کارکنان، توانمندسازی کارکنان با تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی، افزایش کیفیت زندگی کاری کارکنان و تمرکز بر شعبه به عنوان هسته مرکزی کسب و کار، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی بانک را در بر خواهد داشت.

    دکتر شهیدزاده از رؤسای شعب خواست تا با «ویترین سازی» و نمایش مؤثر و قدرتمند محصولات و خدمات بانک، ذائقه سازی برای مشتریان را از طریق بازاندیشی و برقراری همسویی منافع شعبه و مشتریان با الگوی برنده- برنده، رابطه ای پایدار و دائمی را با مشتریان ایجاد کنند.

    براساس این گزارش، دکتر شهیدزاده در ادامه سخنان خود در جمع رؤسای شعب به تحلیل کارنامه عملکردی بانک در شاخص های مختلف پرداخت و ضمن اظهار رضایت از عملکرد بانک، نتایج را در تمام حوزه ها مثبت ارزیابی کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی