عصر بازار

صادرکنندگان با ارزهای خود چه می‌توانند کنند؟

معرفی ۲۵ بانک مجاز ارزی برای تجار

عصر اعتبار- صادرکنندگان با ارزهای حاصل از صادرات محصولات خود چه می‌توانند کنند؟

صادرکنندگان با ارزهای خود چه می‌توانند کنند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هرچند در دولت سابق صادرکنندگان در مصارف ارزی حاصل از صادرات خود با محدودیت‌هایی مواجه بودند اما چند وقتیست که دیگر محدودیت‌های گذشته که فعالان بخش خصوصی از آن با عنوان پیمان‌سپاری ارزی یاد می‌کردند را ندارند.

    آن طور که در بخشنامه‌های سازمان توسعه تجارت می‌توان مشاهده کرد دریافت ارز حاصل از صادرات کالاها و خدمات در حساب‌های ارزی صادرکنندگان نزد بانک‌های مجاز و خرید و فروش آن توسط صرافی‌های مجاز از جمله صرافی آن بانک بلامانع است.

    به گزارش اقتصادنیوز، بر این اساس صادرکنندگان می‌توانند مثل گذشته با رعایت ضوابط و مقررات از ارزهای مورد اشاره جهت انجام واردات توسط خود یا اشخاص دیگر، سپرده‌گذاری ارزی نزد بانک‌ها و پرداخت بدهی ارزی مربوطه یا اشخاص ثالث به بانک‌ها نیز استفاده کنند.

    طبق اعلام اداره صادرات سازمان توسعه تجارت ایران بانک‌های مجاز عبارتند از:
    بانک ملی ایران، سپه ، تجارت ، ملت ، صادرات ایران ، کشاورزی، رفاه کارگران، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، مسکن، کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، پاسارگاد،  سرمایه، پست‌بانک، سینا، انصار،  ایران و ونزوئلا، توسعه تعاون، خاورمیانه، شهر، حکمت ایرانیان  و بانک تجارتی ایران و اروپا شعبه تهران.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی