عصر بازار

در جلسه دیروز بانک مرکزی

نرخ بهره در آمریکا به دلیل چشم‌انداز ضعیف اقتصادی این کشور تغییر نکرد

عصر اعتبار- واشینگتن پست اعلام کرد: در جلسه روز گذشته نرخ بهره در آمریکا تغییر نکرد،‌از نظر فدرال رزرو هنوز چشم انداز اقتصادی آمریکا آن قدر بهبود پیدا نکرده است که نرخ بهره افزایش پیدا کند.

نرخ بهره در آمریکا به دلیل چشم‌انداز ضعیف اقتصادی این کشور تغییر نکرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، فدرال رزرو آمریکا بعد از نشست دیروز عصر بالاخره تصمیم گرفت نرخ بهره را در این کشور افزایش ندهد، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بین 0.25 درصد و 0.5 درصد نگه داشت. نرخ بهره در آمریکا از حدود چهار ماه قبل ثابت مانده است.

    در حالی که نرخ بهره در این کشور از 8 سال پیش در محدوده صفر باقی مانده بود 4 ما پیش  مسئولان بانک مرکزی این کشورافزایش اندک 25 صدم درصدی دادند و قرار شد تا آخر امسال طی سه بار افزایش به دو درصد برسد. البته این افزایش منوط به رشد اقتصادی مناسب در آمریکا بود.

    بر اساس این گزارش،‌تصمیم روز گذشته فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره در این کشور، بیانگر این مساله است که از نظر فدرال رزرو هنوز چشم انداز اقتصادی آمریکا آن قدر بهبود پیدا نکرده است که نرخ بهره افزایش پیدا کند. بانک مرکزی آمریکا گفته است، با وجود بهتر شدن وضعیت اقتصادی، این نهاد همچنان منتظر است که نرخ تورم به دو درصد برسد.

    بانک مرکزی کاهش میزان بیکاری و افزایش قدرت خرید مردم را به عنوان نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی اعلام کرده است.

    تحلیلگران، چنین اعلام نظری را نشانه ای از احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن ارزیابی کرده اند.

     

    روز گذشته هم رویترز منتشر کرد در ماه مارس امسال میزان سفارش کالاهایی مانند اتومبیل، رایانه و محصولات الکترونیکی در آمریکا به شدت کاهش یافت و نشان داد که بهبود اوضاع در بخش تولید آمریکا تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش دارد.

    به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی و بازرگانی در این کشور در سه ماهه نخست سال جاری ضعیف بوده است. از سوی دیگر چشم‌انداز رشد اقتصادی آمریکا برای سه ماهه دوم امسال  نیز تحت تاثیر کاهش نرخ اطمینان مصرف‌کننده در این کشور قرار گرفته و ضعیف پیش‌بینی شده است.

    این اطلاعات درحالی منتشر شده است که مقامات بانک مرکزی آمریکا برای نشستی دو روزه نسبت به تصمیم‌گیری شرایط اقتصادی این کشور دور هم جمع شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی