عصر بازار

گرانی همزمان قیمت و اجاره‌بهای مسکن

عصر اعتبار- کارنامه بازار مسکن در فروردین‌ماه امسال حاکی از افزایش نرخ اجاره‌بهاء مسکن در دوره‌ای است که قیمت مسکن نیز روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

گرانی همزمان قیمت و اجاره‌بهای مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال 1395 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی منتشر شده است.

    بر اساس این آمارها، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در فروردین‌ماه سال 1395 با 4.3 درصد افزایش نسبت به فروردین‌ماه سال قبل به 39.9 میلیون ریال رسید. همچنین حجم معاملات واحدهای مسکونی در فروردین‌ماه سال 1395 معادل 5.9 هزار واحد بود که نشان از افزایش 20.4درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌‌دهد.

    در فروردین‌ماه سال 1395 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.8 و 11.1 درصد رشد نشان می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی