عصر بازار

رویکرد اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشتغال زایی است

عصر اعتبار- دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: مهم ترین رویکرد اجرای برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در سطح استان تهران، ایجاد فرصت های شغلی است.

رویکرد اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشتغال زایی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در حاشیه نشست هفتگی ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در سالن اجتماعات استانداری در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، ستاد اقتصادی مقاومتی در سطح استان ها نیز تشکیل شده است.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به عملیاتی شدن برنامه دستگاه ها در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، چهارمین نشست تدوین برنامه های علمیاتی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار تهران و دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.
    وی تصریح کرد:‌ هریک از دستگاه های اجرایی بر مبنای اهداف تعیین شده گزارش کار خود را در ارتباط با عملیاتی شدن فعالیت های خود براساس شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ارائه کردند.
    ترکی ادامه داد: 12 الویت کاری ارائه شده در این برنامه به تناسب قابلیت ها و مزیت هایی که هر استان دارد در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.
    وی افزود: به عنوان مثال استان تهران در تولید گوشت، شیر و لبنیات در رتبه اول و در تولید محصولات کشاورزی به خصوص در حوزه باغی رتبه دوم کشور را دارد که بر اساس این مزیت ها واحدهای تولیدی این استان در برنامه ریزی مورد بررسی قرار می گیرند.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: بخش دوم این برنامه، مردمی کردن این فعالیت ها است که در این استان ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد.
    ترکی به زمان بندی اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشاره کرد و گفت: سه برنامه زمانی در دستور کار قرار گرفته است که شامل سند چشم انداز 20 ساله (تا سال 1404) ، برنامه ششم توسعه (میان مدت تا پایان سال99) و برنامه توسعه تدوین شده در استان می باشد.
    وی با تاکید بر اینکه این نقشه راه به تناسب نیاز کشور و استان و تمام موارد کمی و کیفی از اهداف، سیاست ها و راهبردها با نیم نگاهی به سال های گذشته تنظیم می شود، گفت: بر این اساس تکلیف بخش ها و دستگاه های اجرایی استان و نوع فعالیت های آنها مشخص می شود تا جایی که در سال 1404 به جایگاه واقعی استان تهران، خواهیم رسید.
    وی افزود: در این نشست مقرر شد تا هفته دیگر دستگاه اجرایی ذیربط به ویژه نمایندگان بخش خصوص در اتاق صنعت، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت گزارش خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با جمع بندی اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی و تایید نهایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا پایان اردیبهشت ماه شاهد عملیاتی شدن این برنامه در استان تهران خواهیم بود.
    ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران به ریاست استاندار و در قالب هفت کارگروه تخصصی تشکیل شده است.
    سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی و صدا و سیما از جمله دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی