عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۶۰ درصد بازنشستگان با حداقل درآمد زندگی می‌کنند

عصر اعتبار- علی ربیعی گفت: ۶۰ درصد بازنشستگان با حداقل درآمد زندگی می‌کنند و مسئولین باید به فکر این وضعیت باشند.

۶۰ درصد بازنشستگان با حداقل درآمد زندگی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از نسیم آنلاین، علی ربیعی  در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه این استان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با تبریک هفته کارگر، گفت: ما برنامه‌های این هفته را با تجدید میثاق با امام خمینی آغاز کردیم تا آرمان‌های بلند ایشان را به خود یادآوری کنیم و فراموشمان نشود که ایشان همواره می‌فرمودند من یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از تجدید میثاق به دیدار کارگران شریف یک غسالخانه رفتیم که کمتر از آنها یاد می‌شود درحالی که آنها هم گرفتاری‌های خاص خود را دارند.

    وی تأکید کرد: امنیت شغلی، ایمنی کار و معیشت مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری هستند و وظیفه ما رسیدگی به آنهاست.

    ربیعی عنوان کرد: جامعه‌ای به پیشرفت می‌رسد که برنامه‌هایش بر محور تولید باشند و ارزش افراد در آن برپایه نقششان در تولید ملی مشخص شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه مصرفی به پیشرفت نمی‌رسد ابراز کرد: در جامعه‌ای که برخی از مردمش هزینه‌های هنگفت را برای خودروهای تجملی و مواد آرایشی مصرف کنند، کرامت کارگر حفظ نمی‌شود.

    ربیعی ادامه داد: باید کشور را به گونه‌ای سامان بدهیم که کار و تولید اساس آن باشد و سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های اقتصادی از کشور بیرون نروند.

    وی با بیان اینکه من خودم را کارگر می‌دانم اظهار کرد: هم پدر من و هم خود من کارگر بودیم و بنده هنوز خودم را کارگر می‌دانم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم توجه به کارگران آسیب‌دیده تصریح کرد: خوشبختانه در قم 30 درصد کاهش حوادث ناشی از کار داشتیم اما یک حادثه هم برای ما نگران‌کننده است.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر 32 درصد فاصله میان مزد و تورم شکل گرفت ابراز کرد: همه تلاش دولت در این سه سال برای کاهش این فاصله بود و همچنان این تلاش ادامه دارد.

    ربیعی با اشاره به اینکه ما مشکلات کارگران را می‌دانیم تاکید کرد: قطعا برای بهبود معیشت کارگران از همه توان خود بهره می‌گیریم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: 60 درصد بازنشستگان با حداقل درآمد زندگی می‌کنند و مسئولین باید به فکر این وضعیت باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی