عصر بازار

بانک مرکزی منتشر کرد:

گزیده آمار اقتصادی در حوزه مالی و بانکی

عصر اعتبار- گزیده آمارهای اقتصادی در بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران منتشر شد.

گزیده آمار اقتصادی در حوزه مالی و بانکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نشریه گزیده آمارهای اقتصادی به صورت ماهانه و صرفا به صورت الکترونیکی در بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران منتشر می شود و حاوی جدیدترین اطلاعات و آمارهای اقتصادی در بخشهای پولی و بانکی ، تراز پرداختها ، مالی و بودجه و بازار سرمایه است.

    بخش پولی و بانکی نشریه گزیده آمارهای اقتصادی شامل خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی اعم از بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ، بانک های تجاری ، بانک های تخصصی و بانک های غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی و نیز شامل ارقام عمده پولی و اعتباری و تسهیلات اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی است.

    بخش تراز پرداخت های این نشریه شامل جداول موازنه پرداخت ها ، صادرات غیر نفتی و واردات کشور ،‌ارزش صادرات غیر نفتی ، آمار بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور و نیز متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهای بین بانکی و آزاد است.

    بخش مالی و بودجه نیز شامل جداول وضعیت بودجه عمومی دولت ،‌درآمدهای مالیاتی دولت و واگذاری و تملک دارایی های مالی است.

    همچنین بخش بازار سرمایه شامل جداول شاخص های فعالیت بورس اوراق بهادار تهران ، شاخص های بازار سهام به تفکیک صنایع ،‌عرضه سهام توسط بخش عمومی و بانک ها و خلاصه وضعیت اوراق مشارکت است.

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس این آمار جمعیت ایران در سال 94 حدود 78 میلیون و 800 هزار نفر بوده است که 57 میلیون و 300 هزار نفر شهری و 21 میلیون و 400 هزار نفر روستایی هستند.

    رشد جمعیت کشور هم 1.2 درصد و تراکم جمعیت 47.8 نفر در هر کیلومتر مربع و جمعیت فعال در سه ماهه سوم سال گذشته 24.7 و نرخ بیکاری 10.7 درصد اعلام شده است.

    نرخ بیکاری در میان زنان 18.9 درصد و میان مردان 9 درصد و در میان جوانان 15 تا 29 ساله 22.7 درصد و در میان جوانان 15 تا 24 ساله 25.4 درصد اعلام شده است.

    نرخ رشد اقتصادی در سال 1393 معادل با نفت 3 درصد و بدون نفت 2.8 درصد بوده است.

    ارزش تولید ناخالص داخلی در سال 1393 به قیمت جاری ، 10 میلیون و 807 هزار و 477 میلیارد ریال بوده است.

    براساس نماگرهای اقتصادی سه ماهه سوم خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان آذرماه سال 94 با 8.1 درصد افزایش در مقایسه با آذر ماه سال 93 به 180 هزار و 660 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    خالص دارایی‌های خارجی بانک‌ها با 17.7 درصد افزایش 48 هزار و 520 میلیارد تومان بوده که در مجموع خالص دارایی‌های خارجی سیستم بانکی را به 229 هزار و 180 میلیارد تومان می‌رساند.

    همچنین بدهی دولت به بانک مرکزی 26 هزار و 490 میلیارد تومان گزارش شده که 37.5 درصد رشد نشان می دهد، البته معمولا گفته می شود این رشد بدهی در میانه سال ناشی از تنخواه اعطایی بانک مرکزی به دولت است که براساس قانون پرداخت و تا پایان سال تسویه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو