عصر بازار

رئیس فدراسیون تجارت خارجی آلمان:

شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران تضمین صادراتی می‌خواهند

عصر اعتبار- رئیس فدراسیون عمده فروشی و تجارت خارجی آلمان گفت: بدون برقراری مجدد تضمین های صادراتی، شرکت های آلمانی برای بازسازی روابط خود با ایران با مشکل مواجه اند.

شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران تضمین صادراتی می‌خواهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲:۰۰
     

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»  به نقل از رویترز، رئیس گروه لابی تجاری آلمان موسوم به بی جی ای در آستانه سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران گفت، بدون برقراری مجدد تضمین های صادراتی، شرکت های آلمانی برای بازسازی روابط خود با ایران به خصوص در شرایطی که برخی تحریم ها همچنان پابرجا هستند با مشکل مواجه اند.

    قدرت های جهانی پس از توافق ماه جولای بر سر برنامه هسته ای ایران، تحریم ها علیه این کشور را لغو کردند و امیدها به اتصال مجدد اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی را افزایش دادند.

    سیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان و معاون مرکل قرار است هفته آینده در راس هیئتی تجاری به تهران سفر کند.

    اما آنتون بورنر، رئیس فدراسیون عمده فروشی، تجارت خارجی و خدمات آلمان (بی جی ای) گفت، شرکت های آلمانی به برقراری مجدد تضمین های صادراتی ای نیاز دارند که آلمان به دلیل بدهی های معوق ایران آنها را به حالت تعلیق در آورده است. تضمین های صادراتی نوعی خدمات بیمه ای در  برابر عدم پرداخت پول کالاهای صادر شده است.

    بورنر افزود: «بدون برقراری تضمین های صادراتی دولتی برای معاملات با ایران، هیچ اتفاقی از طرف ما رخ نخواهد داد.»

    «به دلیل جریمه های سنگینی که بانک های آلمانی در گذشته به دلیل نقض تحریم ها پرداخت کرده اند، همه فعالان در این زمینه بسیار محتاط عمل می کنند.»

    برخی تحریم های غیرهسته ای دولت آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست، زیرا واشنگتن تهران را به حمایت از تروریزم و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

    گابریل در جولای سال گذشته نیز به همراه هیئتی تجاری به ایران سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی