عصر بازار

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری الون ماسک برای ارتقای هوش مصنوعی

عصر اعتبار- الون ماسک سرمایه گذار حوزه فناوری از اجرای برنامه آموزشی برای برنامه نویسان عرصه رباتیک و هوش مصنوعی خبر داده است.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری الون ماسک برای ارتقای هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کامپیوترورلد، ماسک که در سال 2014 اعلام کرده بود هوش مصنوعی تهدیدی برای بشریت محسوب می شود حال قصد دارد یک برنامه آموزشی را در این زمینه به اجرا درآورد.

    به اعتقاد وی اگر قرار باشد بزرگترین تهدید برای حیات انسان را حدس بزنیم احتمالا باید از هوش مصنوعی یاد کنیم. لذا آموزش به برنامه نویسان برای استفاده درست از هوش مصنوعی و طراحی مناسب دستگاه هایی که توان یادگیری دارند ضرورت پیدا می کند.

    ماسک قصد دارد از این طریق برنامه نویسان را در جهت استفاده بهینه از هوش مصنوعی به منظور ساخت ربات های هوشمند و دیگر وسایل مشابه یاری دهد.

    یکی دیگر از ابزاری که قرار است به همین منظور عرضه شود، OpenAI Gym است که ابداع  و مقایسه الگوریتم های هوش مصنوعی به منظور تقویت آنها را ممکن می کند. یکی دیگر از کاربردهای OpenAI Gym تسریع تحقیقات در مورد هوش مصنوعی است.

    ماسک به همین منظور سازمانی به نام OpenAI را با سرمایه یک میلیارد دلار تاسیس کرده تا بتواند به طور گسترده تری بر روی ارتقای آموزش در حوزه هوش مصنوعی تاثیر بگذارد. وی که موسس و مالک شرکت تسلا موتورز سازنده خودروهای برقی نیز هست به دنبال استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی در خودروهای ساخت خود برای تبدیل آنها به اتومبیل های خودران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی