عصر بازار

بانکها بازوان تأمین مالی جهت رشد اقتصادی کشور می باشند

عصر اعتبار- دکتر قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بانکها به عنوان بازوان اصلی در تأمین مالی جهت رشد اقتصادی کشور می باشند.

بانکها بازوان تأمین مالی جهت رشد اقتصادی کشور می باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر قضاوی که در همایش فصلی مدیران ستادی وشعب استانهای بانک توسعه تعاون سخن میگفت ،با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بانکهای توسعه ای و بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک تخصصی و با اتکاء به نیروهای متخصص خود میتواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف و رشد اقتصادی کشور و همچنین افزایش تولید و ایجاد اشتغال و فعال سازی بنگاههای کوچک و متوسط که نقش مهمی در اشتغال کشور دارند را فراهم آورد.
    قضاوی با اشاره به شرایط بوجود آمده پس از برجام دورنمای مثبتی را از این رشد در سال 95 پیش بینی کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تحریمها و افت قیمت نفت ،رشد اقتصادی در سال 94 به صفر رسید که پیش بینی ها حاکی از نرخ رشد 3 تا 5 درصدی برای امسال میباشد که با وجود نرخ بیکاری ، باید برای رشد بیشتری برنامه ریزی نمود .
    وی افزود : البته در حال حاضر با توجه به ایجاد تقاضاهای بین المللی جدید برای فروش نفت و انجام فعالیت اقتصادی، پیشرفت قابل ملاحظه ای را مشاهده  می نماییم .
    معاون وزیر در ادامه به تشریح مواردی که منجر به این رشد اقتصادی در کشور خواهد شد پرداخت و افزود: ایجاد فضا ی مناسب در روابط بین المللی، ایجاد ثبات در محیط اقتصاد کلان کشور و مهار تورم و همچنین کمک به ایجاد فضای کسب و کار ازطریق کاهش ضوابط و بوروکراسیهایی که فعالان اقتصادی با آن مواجه میباشند از جمله مواردی است که به ایجاد رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
    وی خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری و توان واحدهای تولیدی و همچنین نحوه تأمین مالی در کشور از دیگر عوامل تسهیل کننده رشد اقتصادی کشور میباشد که در بحث تأمین مالی و کمک به فعالسازی کسب و کار واحدهای تولیدی بانکها نقش مهمی در این میان دارند.
    قضاوی افزایش سرمایه بانکهای دولتی به خصوص بانک توسعه تعاون  را یک ضرورت برای فعالسازی آنها دانست و افزود: سالهای گذشته سیستم بانکی به دلیل تحریمهای شدید اقتصادی و عدم انجام فاینانس و ریفاینانس و تزریق پول از بانکهای خارجی با مشکلات نقدینگی مواجه بودند که در این میان افزایش نقدینگی و ایجاد راهی برای تسویه دلار نظام بانکی از اهمیت زیادی برخوردار میباشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو