عصر بازار

رایزن بازرگانی عراق در ایران تشریح کرد

تسهیلات عراق برای سرمایه‌گذاران خارجی

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی عراق با تاکید بر تسهیلات اعطایی دولت عراق برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: واگذاری زمین به شرکت‌های سرمایه‌گذار، معافیت گمرکی و مالیاتی برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، برخورداری از پنج سال معافیت مالیاتی در صورت تولید کالا، قابلیت فروش یا انتقال سرمایه به خارج از خاک عراق، مشارکت در بازار بورس و ... از مزایای سرمایه‌گذاری در عراق است که با توجه به مشترکات فرهنگی و مجاورت جغرافیایی، این شرایط برای ایرانی‌ها بسیار مساعد است.

تسهیلات عراق برای سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عقیل‌الموسوی با تاکید بر نقش سازنده ایران در زمینه صادرات کالا و سرمایه‌گذاری در عراق، اظهار کرد: عراق در فراز و نشیب‌های یک دهه اخیر بسیاری از زیرساخت‌هایش را از دست داده و اکنون ما نیاز به ایجاد و احیای زیرساخت‌ها را داریم، از سوی دیگر اکثر کالاهایی که در عراق به مصرف می‌سد وارداتی است، به همین دلیل برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در بصره می‌تواند زمینه آشنایی مردم عراق به ویژه مردم بصره با محصولات ایران را فراهم کند.

    وی اظهار کرد: ایران و عراق مشترکات و پیوندهای فرهنگی عمیقی دارند و سبک زندگی و کالاهای مصرفی مردمان دو کشور به یکدیگر شباهت دارد، با توجه به همین مشترکات مردم عراق نسبت به مصرف کالای ایرانی علاقه‌مند هستند.

    الموسوی یادآور شد: مشاهدات و تحقیقات ما از بازار و صنایع ایران از پیشرفت‌های قابل توجه ایران در بسیاری از صنایع حکایت دارد که با توجه به آن می‌تواند در بازار عراق حضور داشته باشد و با کشورهای دیگر رقابت کند.

    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره نیز افزود: بصره مرکز تجارت عراق است و تنها استانی است که بندر و مرز آبی دارد، این استان با داشتن چهار بندر مهم المعقل، ابوفلوس، خورالزبیر و ام‌القصر دروازه ورود عراق به کل جهان محسوب می‌شود و سهم درخوری از تجارت عراق دارد.

    الموسوی با بیان اینکه قوانین و مقررات تجاری عراق در استان بصره نیز حاکم است، گفت: بصره با استان خوزستان ایران فاصله کمی دارد و همین باعث می‌شود که به راحتی بتوان تجارت بین دو استان را توسعه داد.

    رایزن بازرگانی عراق در ایران در ادامه اظهار کرد: پس از سقوط صدام، ایران جزو نخستین کشورهایی بود که اقدام به صادرات به عراق کرد اما بازرگانان ایرانی هنوز در زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت جدی فعال نشده‌اند؛ این موضوع حلقه مفقوده حضور پایدار ایرانی‌ها در عراق است و آنها باید از فرصت‌های موجود استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه در ایران با بیان اینکه عراقی‌ها علاقه‌مند به مصرف کالاهای ایرانی هستند، گفت: با توجه به پیوندها و مشترکات فرهنگی دو کشور، بازرگانان ایرانی هم در زمینه صادرات کالا و هم در زمینه سرمایه‌گذاری در عراق می‌تواند نقش موثری ایفا کنند

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی