عصر بازار

بنیانگذار تلگرام به جمع ۲۰۰ ثروتمند روسیه پیوست

عصر اعتبار- پاول والریویچ دوروف بنیان گذار مشهورترین شبکه اجتماعی روسیه VKontakte (مشابه فیسبوک) و اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام برای نخستین بار در لیست ۲۰۰ تاجر ثروتمند روسیه قرار گرفت.

بنیانگذار تلگرام به جمع ۲۰۰ ثروتمند روسیه پیوست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، ثروت دوروف در حدود 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است و در رتبه ی 135 ام قرار دارد. پاول 32 سال دارد و مارک زاکربرگ روسیه لقب گرفته است. او با سود 260 میلیون دلاری حاصل از شبکه ی اجتماعیVKontakte تلگرام را خلق کرد و تلگرام با 100 میلیون کاربر موفقیت جدیدی برای او به ارمغان آورد.

    دوروف به خاطر سبک خاص زندگیش شناخته شده است او فقط لباس های مشکی می پوشد و دائما در حال سفر به دور دنیاست. روزی در حالیکه که با پول هایش موشک درست کرده بود همه ی آنها را از پنجره بیرون ریخت.

    موفقیت تلگرام با وجود صرف هیچگونه بودجه ای برای بازاریابی به دست آمده است. تلگرام یک اپلیکیشن رایگان باقیمانده است و مدل درآمدی آنها مدل تجارت مبتنی بر کمک های مالی است.

    به گفته‌ی این کمپانی: ما به پیام رسانی امن و صد در صد رایگان اعتقاد داریم، کمپانی های بازرگانی دائما برای کسب سود مالی خود به تراضی مشغول هستند به همین خاطر است که تلگرام را یک پروژه ی غیر بازرگانی کردیم. تلگرام به دنبال کسب سود نیست ما هیچوقت تبلیغات نمی فروشیم و سرمایه گذاری های خارجی را قبول نمی کنیم و این کمپانی قابل فروش نیز نیست. ما به دنبال ساخت پایگاه کاربری نیستیم.

    پاوول دوروف تلگرام را با کمک های سخاوتمندانه ی صندوق Digital fortress بنیان گذاشته و به همین دلیل پول مورد نیاز برای ادامه ی راه را در اختیار داریم. اگر هیچ پولی در اختیار نداشته باشیم از کاربران کمک می گیریم یا گزینه های پرداختی غیر ضروری اضافه می کنیم.

    پاوول در آغاز کار 1 میلیون دلار از اموال خود را به صورت ماهیانه صرف پشتیبانی از این پروژه کرد. او در گفتگویی با مجله ی Fortune گفت: ما چندین سال به دنبال سرمایه‌گذار می گشتیم اما طبق گفته ی وب سایت تلگرام: سود هدف اصلی ما نیست و امنیت اطلاعات  اولویت ماست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو