عصر بازار

درپی تهدید آمریکا توسط پنج قدرت اقتصادی؛

امپراتوری دلار در آستانه فروپاشی

عصر اعتبار- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و آلمان، اقتصاد آمریکا را تهدید می کنند.

امپراتوری دلار در آستانه فروپاشی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد سیاست های آلمان و شماری از صادرکنندگان مهم آسیایی، اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کنند.
    این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم ایان تالی نوشت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برخی از اقتصادهای بزرگ جهان را به علت سیاست های اقتصادی شان تهدید کرد و هشدار داد چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و آلمان به علت استفاده های ارزی برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی خود ممکن است تحت فشار شدید قرار بگیرند.
    وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش شش ماهه ارزی خود به کنگره اعلام کرد چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و آلمان سیاست هایی دارند که از نظر این وزارتخانه خطر لطمه زدن به اقتصاد آمریکا و جهان را در پی دارد.
    نام این کشورها در فهرستی ذکر شده است که کنگره با اختیاراتی که سال گذشته به دست آورده است می تواند آنها را به عنوان شرکای تجاری متخلف تحریم کند.
    نام این کشورها در فهرستی ذکر  شده است که کنگره با اختیاراتی که پارسال به دست آورده است می تواند آنها را به عنوان شرکای تجاری متخلف تحریم کند. پارسال  به کنگره اختیاراتی داده شد تا بتواند به سیاست های اقتصادی که صنایع آمریکا را تهدید می کنند، رسیدگی کند.
    مقامات آمریکایی نگران هستند که دیگر کشورها برای افزایش رشد اقتصادی خود، به جای افزایش تقاضا در داخل کشور به صادرات تکیه کنند. در نتیجه، آنها با امید بستن به ارزهای ارزان به عنوان میانبری برای افزایش صادرات خود می توانند خطراتی را برای اقتصاد جهانی ایجاد کنند.
    برای مثال، در دو دهه گذشته بسیاری از مقامات آمریکایی چین را به استفاده از ارز کم ارزش برای تقویت بخش تولید خود متهم کرده اند.
    یادآور می شود که ارز ارزان تر موجب کالاهای ارزان تر در کشورهای دیگر می شود.
    آن چه این نگرانی ها را تشدید می کند افزایش بیست درصدی ارزش دلار در مقابل بخشی از ارزهای عمده در دو سال گذشته است که رشد اقتصادی آمریکا را کند کرده است و در نتیجه کالاهای آمریکایی برای خریداران بین المللی گران تر شدند.
    دولت اوباما در گزارش جدید خود اعلام کرد سیاست های اقتصادی و ارزی چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و آلمان به مشکلات اقتصادی جهانی می افزایند.
    آن چه این نگرانی ها را تشدید می کند  افزایش بیست درصدی ارزش دلار در مقابل بخشی از ارزهای عمده در دو سال گذشته است که رشد اقتصادی آمریکا را کند کرده است و در نتیجه کالاهای آمریکایی برای خریداران بین المللی گران تر شدند.
    وزارت خزانه داری گفت رشد جهانی به علت تلاش کمتر این کشورها برای افزایش تقاضای داخلی، لطمه خورده و خواهند خورد.
    اگر کشوری از محدودیت های تعیین شده وزارت خزانه داری تجاوز کند و به درخواست های واشنگتن برای تصحیح سیاست های اقتصادی خود توجه نکند، دولت آمریکا می تواند آن را تحریم کند.
    با توجه به فرایند طولانی این سیاست، این سوال برای منتقدان مطرح شده است که آیا این طرح در جلوگیری از لطمه به سیاست ارزی آمریکا موثر خواهد بود یا خیر.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو