عصر بازار

درآمد سه ماهه اول سال فیس‌بوک ۵.۳۸ میلیارد دلار شد

عصر اعتبار- کاربران فیس‌بوک به ۱.۶۵ میلیارد نفر رسیدند و درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ مطابق انتظارات ۵.۳۸ میلیارد دلار شد.

درآمد سه ماهه اول سال فیس‌بوک ۵.۳۸ میلیارد دلار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فیس‌بوک همچنان به مسیر خود به عنوان پیشتاز شرکت‌های فناوری ادامه می‌دهد؛ در حالی که به تعداد 1.65 میلیارد کاربر ماهانه روزانه رسیده و با درآمد 5.38 میلیارد در سه ماهه اول 2016 و 0.77 دلار به ازای هر سهم، فراتر از برآوردها ظاهر شده است. قیمت سهام فیس‌بوک دقایقی پس از اعلام گزارش درآمدها، بیش از هشت درصد افزایش یافت.

    درآمد این شرکت در مقایسه با سال گذشته 52 درصد افزایش داشت. فیس‌بوک به عملکرد قدرتمند خود ادامه داده و سودی 1.5 میلیارد دلاری با افزایش 195 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کسب کرده است. درآمد متوسط این شرکت به ازای هر کاربر نیز نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشت.

    تسریع رشد کاربران
    با افزایش کاربران فعال ماهیانه از 1.59 به 1.65 میلیارد، فیس‌بوک رشدی 3.77 درصدی را مشاهده کرد. این آمار نسبت به رشد 2.58 درصدی کاربران در سه ماهه چهارم یک پیشرفت محسوب می‌شود و تقریبا به اندازه رشد 4.02 درصدی سه ماهه سوم است.

    در مقایسه با توئیتر که تنها پنج میلیون کاربر در این سه ماهه به اعضای خود اضافه کرده، فیس‌بوک با اندازه پنج برابری خود نسبت به این شرکت، 12 برابر بیشتر کاربر جذب کرده است.

    تحلیل‌گران انتظار درآمد 5.25 میلیارد دلاری و 0.62 دلار به ازای هر سهم داشتند و فیس‌بوک از این ارقام عبور کرد.

    کاربران روزانه فیس‌بوک در سه ماهه اول 2016 به 1.09 میلیارد رسید که در مقایسه با 1.04 میلیارد نفر در سه ماهه پایانی 2015، 4.8 درصد افزایش داشته و حتی سریع تر از تعداد کاربران فعال ماهانه رشد کرد.

    به طور کلی، خانواده فیس‌بوک مبتنی بر استراتژی اپلیکیشن‌هاست. در حال حاضر فیس‌بوک 1.65 میلیارد کاربر، مسنجر 900 میلیون و اینستاگرام 400 میلیون کاربر دارند که به طور متوسط روزانه 50 دقیقه در این اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند.

    از آنجایی که بسیاری از کاربران در دنیای پیشرفته از کامپیوترهای رومیزی به گوشی‌های هوشمند رسیده‌اند، کاربرانی که تنها از طریق موبایل از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، 894 میلیون نفر هستند که این عدد در مقایسه با سه ماهه گذشته با 823 میلیون نفر، 8.62 درصد افزایش داشته است. کاربران ماهانه موبایل نیز به 1.51 میلیارد نفر افزایش یافته‌اند که درواقع 91 درصد از کابران را شامل می‌شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی