عصر بازار

خانه‌دار شدن ۱۱۰ هزار نفر با تسهیلات بانک مسکن

عصر اعتبار- مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از خانه‌دار شدن ۱۱۰ هزار نفر و ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

خانه‌دار شدن ۱۱۰ هزار نفر با تسهیلات بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدحسن مرادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به رشد تسهیلات پرداختی مسکن از سوی بانک مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 17 هزار و 800 میلیارد تومان ،انواع تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شد.

    مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: این تسهیلات برای تعمیر، خرید و ساخت 643 هزار واحد مسکونی داده شده که در مقایسه با مجموع رقم تسهیلات پرداختی بخش مسکن در سال 93 پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه مهمترین دلیل این میزان کاهش، مربوط به تسهیلات شش ماهه ابتدایی سال 94 است، گفت: روند پرداخت در شش ماهه دوم سال 94 و به خصوص در سه ماهه پایانی آن، افزایشی بوده است ضمن اینکه در زمستان پارسال به طور متوسط در هر ماه دو هزار و 130 میلیارد تومان تسهیلات بابت موارد مذکور پرداخت شده است، در حالی که مصارف بانک در سه فصل ابتدایی (بهار، تابستان و پاییز) 94، به طور متوسط ماهانه حدود 1207 (هزار و دویست و هفت) میلیارد تومان بوده است که رشد 67.7 درصدی را نشان می دهد.

    مدیر ارشد بانک مسکن، افزایش میزان تسهیلات در نیمه دوم سال 94 را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) از آبان 94 به بعد دانست و افزود: از آبان 94 تا پایان بهمن 94 میزان تسهیلات از محل اوراق از رقم 45 میلیون تومان (با احتساب 10 میلیون تومان وام جعاله) به 70 میلیون تومان افزایش یافت که با استقبال خوب خریداران مسکن روبرو شد.

    این نوع تسهیلات در روزهای پایانی سال 94 برای زوجین در تهران به 110 میلیون تومان رسید که استقبال مناسبی از آن شد. همچنین در نیمه دوم سال گذشته، وام ساخت مسکن برای انبوه‌سازان به 100 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی رسید که انبوه‌سازان از این تسهیلات استقبال کردند و درنتیجه،باعث رشد قابل توجهی در تسهیلات نیمه دوم سال 94 نسبت به ماه‌های قبل از آن شد.


    مرادی به تفکیک ،حجم تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن در سال 94 را اعلام کرد و گفت: حجم تسهیلات "صرفا خرید" بانک مسکن، سه هزار و 500 میلیارد تومان بود که به 110هزار نفر پرداخت شد که رشد12 درصدی نسبت به سال 93 را نشان می‌دهد. همچنین چهار هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات "صرفا ساخت" به سازندگان مسکن ارائه شد که این مبلغ برای ساخت 125 هزار و 661 واحد مسکونی مصرف شد و رشد56 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی