عصر بازار

معاون بیمه مرکزی :

حضور بیمه های اعتباری در ایران

عصر اعتبار- معاون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از حضور بیمه های اعتباری در کشور خبر داد.

حضور بیمه های اعتباری در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خانم میناصدیق نوحی معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی گفت : علاوه بر بیمه های بازرگانی دردوران پسابرجام زمینه حضور شرکت‌های بزرگ بیمه اعتباری درایران فراهم شده است.

    وی افزود : در این زمینه شرکت‌های ساچه ایتالیا و هرمس آلمان از جمله بزرگترین شرکت های فعال درزمینه پوشش بیمه اعتباری هستند که همکاری خود را با ایران آغاز کرده اند.

    نوحی گفت : این شرکت ها به عنوان زیرمجموعه ای از دولت های خود صادرات کالا و خدمات را ضمانت و درزمینه تامین منابع مالی آن اقدام می کنند. برهمین اساس درقالب توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اروپا شرکت ساچه سرمایه گذاری هنگفتی به منظور ضمانت صادرات کالا به ایران انجام داده است.

    خانم صدیق نوحی درباره بزرگترین شرکت‌های بیمه بازرگانی خارجی که برای ورود به ایران درخواست داده اند، اعلام کرد : شرکت‌های بسیاری برای برقراری روابط بیمه ای با ایران اظهار تمایل کرده اند اما از میان شرکت‌های بزرگ می توان به شرکت مونیخ ری اشاره کرد که یک ماه پس از اجرای برجام به صورت رسمی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده است.

    وی به اعلام آمادگی شرکت بیمه ساوارید اسلوونی اشاره کرد و گفت : مذاکرات بسیاری برای مشخص شدن روند و جزئیات همکاری با این شرکت برگزار شده است.

    معاون اتکایی و بین الملل بیمه مرکزی ایران ادامه داد : پس از آن که به دلیل تحریم بیمه نفتکش‌ها از سوی بیمه گران اروپایی متوقف شد درکنار پوشش بیمه ای که از سوی برخی از خریداران نفت انجام می‌شد، در داخل ایران یک کنسرسیوم بیمه ای متشکل از شرکت های بیمه ای تشکیل شد تا از این طریق پوشش بیمه ای نفتکش ها انجام شود.

    وی گفت :با وجود این پوشش بیمه‌ای نفتکش ها تا سقف لازم انجام نمی شد و پس از لغو تحریم‌ها برخی از شرکت‌های بیمه اروپایی ارایه پوشش بیمه‌ای برای نفتکش‌های خارجی را که برای حمل نفت خام در اسکله های ایرانی تردد می‌کنند پذیرفتند.

    معاون بیمه مرکزی با اشاره به اینکه همچنان برخی از مشکلات دراین بخش وجود دارد گفت : با این حال برقراری دوباره بیمه نفتکش‌های خارجی یک گام بسیار بزرگ تلقی می‌شود و کمک زیادی به ما می‌کند. البته هنوز این پوشش بیمه‌ای برای نفتکش‌های متعلق به ایران برقرار نشده است اما علائم مثبتی دراین زمینه دیده می‌شود.

    صدیق نوحی درباره باقی ماندن برخی از مشکلات درصنعت بیمه درپساتحریم افزود: برقراری ارتباطات بیمه‌ای با شرکت‌های خارجی نیز به روابط کارگزاری گسترده بانکی به جهان نیاز دارد. به این معنا که برای کارکردن با بیمه‌های خارجی نیاز به پرداخت حق بیمه و همچنین حسابی برای دریافت خسارات احتمالی است. براین اساس اکنون که تنها چند ماه از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها می‌گذرد و هنوز رابطه کارگزاری با تمام بانک ها انجام نشده است، درخصوص همکاری با بیمه های خارجی محدودیت وجود دارد.

    وی افزود : هر چند شبکه سوئیفت به روی بانک‌های ایرانی گشوده شده و تحریم آن لغو شده ولی به تدریج با افزایش روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی زمینه استفاده حداکثری از این شبکه مهیا خواهد شد.

    خانم صدیق نوحی اظهار داشت : طبق اعلام مسئولان بانک مرکزی به زودی مشکل گشایش حساب نزد بانک های خارجی و برقراری روابط کارگزاری با آنها حل خواهد شد.

    معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی گفت : دردوره پسابرجام 300 جلسه کاری با شرکت های بیمه و کشورهای خارجی برگزار شده که بخشی از آنها به نتیجه رسیده است.

    خانم صدیق نوحی گفت : پس از اجرایی شدن برجام کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اسلوونی، الجزایر و عراق برای برقراری رابطه بیمه ای با ایران اعلام آمادگی کرده اند که دراین زمینه درحال تنظیم تفاهم نامه های همکاری با این کشورها هستیم تا درمذاکرات آینده این اسناد به امضای طرفین برسد.

    وی ادامه داد : علاوه بر این طی روزهای اخیر و درجریان سفر هیات اقتصادی آفریقای جنوبی به تهران یکی از مهم‌ترین تفاهمنامه ها درصنعت بیمه میان نهادهای ناظر جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی نهایی شد.

    تسهیل ارتباطات بیمه‌ای نظیر تامین بیمه، تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه و انتقال دانش فنی درتفاهمات جدید دنبال می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو