عصر بازار

هزینه‌های سنگین درمان برای فقیرترین مردم جهان!

عصر اعتبار- تا سال ۲۰۴۰ مردم کشورهای کم‌درآمد در مقایسه با جوامع مرفه، سهم بیشتری از درآمد خود را صرف هزینه‌های درمانی خواهند کرد.

هزینه‌های سنگین درمان برای فقیرترین مردم جهان!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، مجله تخصصی لنست در گزارش جدیدی هشدار داد که تا سال 2040 مردم کشورهای در حال توسعه نسبت به جوامع مرفه به ناچار پول بیشتری را صرف خدمات درمانی می‌کنند چراکه هزینه‌های ملی سلامت در این کشورها با میزان تقاضاها مطابقت ندارد.

    کارشناسان در یک مقایسه اظهار داشتند: به ازای هر یک دلاری که در کشورهای ثروتمند صرف سلامت می‌شود، در کشورهای با درآمد پایین تنها حدود سه سنت به این امر اختصاص پیدا می‌کند و به نظر نمی‌آید که این روند به‌رغم رشد سرمایه‌ها طی 25 سال آینده تغییر کند.

    در واقع از این آمار و ارقام چنین برداشت می‌شود که مردم این کشورها ناچار خواهند بود سهم بیشتری از درآمد خود را صرف خدمات درمانی خصوصی کنند.

    بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود در سال 2040 نسبت هزینه‌های سلامت که از سوی دولت پرداخت شده در کشورهای جنوب آسیا به پایین‌ترین رقم برسد که تنها پاسخگوی 33 درصد تقاضاهاست. همچنین پیش‌بینی می‌شود در کشورهای آفریقای سیاه 36 درصد هزینه‌های مربوط به سلامت و درمان توسط دولت تامین شود.

    این در حالی است که در همین بازه زمانی دولت‌های غرب اروپا نزدیک به 90 درصد هزینه‌های خدمات درمانی را پرداخت می‌کنند.

    به گزارش پایگاه اینترنتی Scidev، در این بررسی آمده است، اختصاص بودجه در حوزه سلامت مادر و کودک در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است اما هزینه‌های لازم برای مراقبت از بیماران مبتلا به ایدز، سل و مالاریا سیر نزولی دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی