عصر بازار

درسفر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران؛

بررسی راه های افزایش تعامل بورس های ایران و کره

عصر اعتبار- خانم 'پارک' نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.

بررسی راه های افزایش تعامل بورس های ایران و کره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، هیاتی متشکل از 236 نفر از مسوولان و رییسان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور پارک را در سفر به ایران که مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می کنند.

    مقام های ارشد کره نیز از این سفر به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرده و افزوده اند که «پارک» امروز با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران مهمترین دیدار خود را از زمان برقراری روابط رسمی دو کشور از سال 1962 میلادی انجام می دهد.

    روسای جمهوری دو کشور در این دیدار علاوه بر موضوعات مرتبط با راه های گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف به ویژه تعامل بورس های ایران و کره ، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

    جست وجوی راه های تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بورس، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از جمله محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو کشور علام شده است و اسناد متعددی در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری توسط مقام های عالیرتبه ایران و کره جنوبی، امضا خواهد شد.

    در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران که تا چهاردهم اردیبهشت ماه (فردا) ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.

    خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با بازتاب مراسم استقبال از رئیس جمهوری این کشور که برای نخستین بار پس از 50 سال به ایران سفر کرده است، گزارش کرد که ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و کره نمی تواند شریک به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.

    خبرگزاری «یونهاپ» همچنین در گزارش ورود خانم «پارک گئون هی» به فرودگاه مهرآباد در جریان نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، این سفر را تاریخی و با هدف گسترش روابط سیاسی و تجاری از جمله تقویت همکاری بورس های ایران و کره توصیف کرد.

    این خبرگزاری همچنین سفر نخستین رهبر بانوی غیرمسلمان به ایران را از دیگر جنبه های تاریخی این سفر برشمرد .یونهاپ در گزارش خود، بخشی از گفت و گوی اختصاصی پارک با روزنامه ایران را برجسته کرد که رهبر کره جنوبی در آن، هدف از این دیدار را ورود به فصل جدید از روابط دو کشور و توسعه روابط دو جانبه در سال های پیش رو عنوان کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی