عصر بازار

بانک ها و صندوق های بازنشستگی موظف به فعال سازی واحدهای تملک شده راکد و نیمه فعال شدند

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مکلف شدن بنیادها، موسسات عمومی، غیر دولتی شرکت های سرمایه گذاری بانک ها و صندوق های بازنشستگی به حل مشکلات واحدهای متوقف و زیر ظرفیت تحت پوشش درچارچوب سیاست های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبرداد.

بانک ها و صندوق های بازنشستگی موظف به فعال سازی واحدهای تملک شده راکد و نیمه فعال شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی یزدانی در نشست بسته رونق صنایع کوچک استان قم با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان اظهارداشت: در اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مورد توجه ما بهره وری است که می تواند در توسعه صنعتی کشور نقش بسزایی داشته باشد.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه خواست رهبر انقلاب عدم واردات کالاهای خارجی مشابه کالای ایرانی است، گفت: برای تحقق این خواسته رهبر انقلاب مصوبات و برنامه های خوبی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دیده شده است که با فعال نمودن واحدهای راکد و نیمه فعال و طرح های صنعتی تحقق خواهد یافت.

    یزدانی به واحدهای در تملک بانک ها و موسسات مختلف اشاره کرد و بیان داشت: براساس دستور العمل صادره بنیادها، موسسات غیر دولتی، صندوق های تامین اجتماعی، بانک ها و هلدینگها مکلف هستند از منابع داخلی خود برای راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و راکد تملک شده بدون نگاه به کمک های دولتی اقدام کنند.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی در استانها خاطرنشان ساخت: بانک ها موظف هستند تسهیلات لازم را در اختیار بنگاه هایی که از سوی این ستاد معرفی می شوند قرار دهند.

    یزدانی همچنین به تامین اعتبار مناسب از سوی دولت برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری دولت 75 میلیارد تومان برای شهر کهای صنعتی اختصاص داده است که این مقدار علاوه بر سایر منابع دیده شده است.

    وی در حوزه حمایت از واحدهای صنعتی و طرح ها نیز توضیح داد: در استان قم 332 طرح و واحد صنعتی در دستور حمایت عام و خاص قرار گرفته است که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان معرفی و بهره مند خواهند شد که با بررسی صورت گرفته تا پایان سال امکان بهره برداری از 185 طرح استانی که بالای 60 درصد پیشرفت داشته اند وجود دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: 191 طرح و واحد صنعتی دیگر نیز 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که این طرح ها هم در اولویت حمایت و فعال سازی قرار خواهند گرفت.

    یزدانی همچنین در دیدار با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در کشور اظهار داشت: توجه به صنایع کوچک یکی از ماموریت های این سازمان در سالجاری بحساب می آید.

    وی با توجه به نام گذاری سال جدید توسط رهبر انقلاب به " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تاکید کرد: همان گونه که رهبر انقلاب تاکید دارند و نظرات رئیس جمهور و ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه ای سنگین بر دوش ما گذاشته شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی واحدهای راکد صنایع کوچک و بالا بردن ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال را در اولویت کاری شرکت های استانی برشمرد و تصریح کرد: در سال 95 یک وظیفه و کار مضاعف برعهده ما گذاشته شده است که باید افزون بر برنامه های جاری اجرایی شود.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های آموزشی حمایتی این سازمان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در کنار اقدامات این سازمان در سال جاری توجه ویژه ایی به بحث آموزش خواهد شدبخشی از این آموزش واحدهای صنعتی برعهده سازمان فنی حرفه ایی،بخشی توسط مراکز علمی و دانشگاهی و قسمتی هم از پتانسیل آموزشی وزارتخانه استفاده خواهد شد تا در سایه آموزش های مهارتی و فنی موضوعات کارآفرینی و بازاریابی توسعه یابد.

    وی همچنین به توسعه خوشه های کسب وکار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از برنامه های مهم و اولویت دار سازمان توسعه خوشه ها و شناسایی فرصت های جدید در استان هاست تا در سایه این خوشه های کسب و کار حمایت های لازم از فعالان صنعتی انجام شود.

    یزدانی صندوق ضمانت صنایع کوچک را نیز از عوامل حمایتی این سازمان از فعالان صنایع کوچک و متوسط برشمرد و یاداور شد: توجه به شناسایی واحدهای صلاحیت دار در استفاده از حمایت های صندوق ضمانت یکی از عوامل مهمی است که می تواند ضمن تقویت این صندوق سبب هدایت حمایت های دولتی به واحدهای صنعتی نیازمند واقعی و مستعد گردد.

    وی ادامه داد: واحدهای صنعتی که بدنبال تولید کالای مناسب بازار و با کیفیت نیستند و حمایت های دولتی هم نمی تواند نسبت به فعال سازی و یا بهبود وضعیت موجود آن تاثیری داشته باشد و خود آنها نیز اعتباری ندارند نبایستی از این فرصت ها استفاده کند.

    معاون وزیر صنعت و معدن وتجارت در ادامه به عمران و تامین زیرساخت های شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم اعتباری شرکت های استانی در این بخش هزینه می شود لذا می طلبد به همین میزان نیز نظارت و مدیریت پروژه ها تقویت شود.

    وی اضافه کرد: توجه به در انتخاب پیمانکاران توانمند و افزایش کیفیت اجرای زیرساخت های شهرکهای صنعتی و هزینه در پروژ ههای اولویت دار می تواند در ارائه خدمت رسانی بهتر به واحدهای صنعتی راه گشا و موثر باشد.

    یزدانی یکی از دغدغه های مهم سازمان صنایع کوچک را شرکت های خدماتی شهرکهای صنعتی دانست که بر اساس خصوصی سازی، مدیریت شهرکها به آنها واگذار شده است و گفت: متاسفانه علی رغم هزینه بالای دولت در شهرکهای صنعتی و ایجاد زیرساخت های فراوان توجه و نگهداری و راهبری مناسب توسط شرکت های خدماتی صورت نمی گیرد.

    وی در پایان تعامل با رسانه ها را نیز مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه بیشتر به بیان عملکرد مجموعه خدمات دولت در بخش صنعت و تولید در رسانه ملی و بخصوص رسانه های تخصصی تولید، صنعت و بازار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی