عصر بازار

فعالان اقتصادی ایران در چه زمینه‌هایی می‌توانند به همکاری با کره‌ای‌ها فکر کنند؟

عصر اعتبار- نائب رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی معتقد است ایران باید به دنبال این باشد که سرمایه‌ها و تکنولوژی شرکت‌های کره‌ای را در کنار سرمایه‌ها و تکنولوژی شرکت‌های ایران قرار دهد و به جای اینکه کالاهای کامل وارد کند، کار مشترک را با این کشور شروع کند.

فعالان اقتصادی ایران در چه زمینه‌هایی می‌توانند به همکاری با کره‌ای‌ها فکر کنند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، خانم «پارک» رئیس‌جمهور کره جنوبی به همراه هیاتی متشکل از 236 نفر از مسوولان و رئیسان بزرگ‌ترین شرکت‌های کره‌ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور به ایران آمده است. جست‌وجوی راه‌های تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امضای اسناد متعدد با هدف ایجاد تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور از جمله محورهای مذاکرات «پارک گئون هی» و حسن روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کره جنوبی است.

    اگر عزم رؤسای جمهور و فعالان اقتصادی دو کشور به بار بنشیند، به نظر می‌رسد در دوره پسابرجام فصل نوینی در روابط ایران و کره جنوبی در حال آغاز است. اما پتانسیل‌های همکاری دو کشور در چه زمینه‌هایی است؟ با توجه به پیشرفت صنعتی قابل توجه کره جنوبی، آیا ایران می‌تواند از ظرفیت‌های صنعتی این کشور برای پیشرفت صنعتی خود استفاده کند؟

    محمد رضا جعفری، نائب رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، درباره ظرفیت‌های همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی گفت: کشور کره یک کشور صنعتی است که از لحاظ فرهنگی هم به ما نزدیک است. در سال‌های اخیر چند برند اصلی کره بخش بزرگی از بازارهای ما را از آن خود کرده‌اند. شورای مشترک بازرگانی ایران و کره به‌تازگی تأسیس شده و با توجه به اینکه با حضور رئیس جمهور کره در ایران به نظر می‌رسد فصل جدیدی از روابط دو کشور در حال آغاز است، خود من به عنوان یک صنعت‌گر اعتقاد دارم ایران باید به دنبال این باشد که سرمایه‌ها و تکنولوژی شرکت‌های کره‌ای را در کنار سرمایه‌ها و تکنولوژی شرکت‌های ایران قرار دهد و به جای اینکه کالاهای کامل وارد کند، کار مشترک را با این کشور شروع کند.

    نائب رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در ادامه عنوان کرد: به هر حال در سال‌های اخیر شرکت‌های کره‌ای و شرکت‌های چندملیتی رشد بسیار خوبی داشته‌اند. ما هم می‌توانیم در زمینه محصولات صنعتی کارهای مشترکی با شرکت‌های کره‌ای انجام دهیم. البته در زمینه‌های مختلف نفت و گاز و حمل و نقل، زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی وجود دارد، اما آنچه بیشتر به بخش خصوصی ایران مربوط است این است که ما بتوانیم شرکت‌های ایرانی را در کنار شرکت‌های کره‌ای قرار دهیم و یک کار مشترک در ایران داشته باشیم که مسأله اشتغال ما را هم که دغدغه دولت و مردم است برطرف کنیم.

    او درباره صنایعی که ایران می‌تواند در زمینه آنها با کره جنوبی همکاری داشته باشد، اظهار کرد: زمینه‌های این ظرفیت‌ها بسیار متنوع است. در زمینه‌های مختلف و صنایع سنگین از جمله کشتی‌سازی، واگن‌سازی، صنعت خودرو تا نفت و گاز، توسعه شبکه حمل و نقل بین شهری، تا صنعت لوازم خانگی ظرفیت همکاری با این کشور وجود دارد و صنایع ما می‌توانند در کنار صنایع کره‌ای قرار بگیرند. همچنین ما می‌توانیم در بخش مواد غذایی، صنایع های‌تک و IT با کره همکاری داشته باشیم؛ چرا که کره در همه این زمینه‌ها رشد خوبی داشته است. به هر حال کره خریدار نفت ما هم هست و بخش اعظم خرید نفت خود را از ایران انجام می‌دهد. ما نیز می‌توانیم در مقابل، هم مواد اولیه و هم تکنولوژی و ماشین‌آلات مورد نیاز خود را از طرف کره‌ای تهیه کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو